کد خبر: ۴۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

اعتراض یک کارگردان دیگر به قانون ترامپ

به دلیل تبعیض و رفتار نژادپرستانه، فیلم سینمایی «پشت دیوار سکوت» در شصت‌و‌یکمین کنفرانس جهانی زن در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک به نمایش درنمی‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
 نشست خبری فيلم سینمایی «پشت ديوار سكوت» با حضور عوامل آن، صبح امروز یکشنبه 1 اسفند ماه برگزار و دلایل انصراف از نمایش این فیلم در مقر اصلی سازمان ملل متحد در آمریکا برای خبرنگاران تشریح شد.

در این نشست خبری، مسعود جعفرى جوزانى در مورد انصراف از نمایش فيلم سینمایی «پشت ديوار سكوت» در مقر اصلی سازمان ملل متحد در آمریکا گفت: «نطفه و فکر اولیه ساخت فیلم برای آگاهی بخشی به مخاطب و شکستن تابوی بیماری ایدز بسته شد و اینکه بتوانیم بر جهل و نادانی جامعه نسبت به این بیماری غلبه کنیم. برای همین قرار بر این بود 20 مارس 2017 (30 اسفند ماه جاری)، این فیلم در مقر اصلی سازمان ملل توسط انجمن احیای ارزش‌ها برای انجمن‌های سراسر دنیا به نمایش درآید.»

به گزارش خبرآنلاین،او ادامه داد: «با تصمیم نژادپرستانه و ضد مذهب ترامپ، ما ترجیح دادیم که در مقابل این تصمیم نابخردانه از نمایش فیلم در سازمان ملل پرهیز کنیم.»

کارگردان فيلم سینمایی «پشت ديوار سكوت» در ادامه اظهار داشت: «این رفتار ترامپ خلاف قانون اساسی آمریکا است و ملت آمریکا همانطور که در جنگ ویتنام دوشادوش سربازان و ملت ویتنام فعالیت کردند با این تصمیم عجیب مقابله می‌کنند. در تصور من هیچگاه چنین چیزی خطور نمی‌کرد که ریاست جمهوری یک کشور این تصمیم را بگیرد، این تفکر ارتجاعی و فاشیستی است. این اتفاق برای من اینقدر عجیب و غیرقابل هضم است که حتی در تصور دور من هم نمی‌آمد.»

جوزانی با اشاره به نقش مثبت ایرانی ها در جامعه آمریکا تاکید کرد: «دولت آمریکا اطلاعات دقیقی از حضور اقلیت ایرانی در آمریکا دارد و می‌داند این اقلیت سهم بزرگی در مراکز مختلف پزشکی و ناسا در این کشور دارند و بسیار موفق بودند. ایران از معدود کشورهایی است که مهاجران بسیار با سوادی در آمریکا دارد. »


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین