کد خبر: ۴۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

زنگنه: خط لوله انتقال گاز به عراق آماده بهره برداری است/ وزیر نفت عراق خواستار گسترش بیشتر روابط با ایران شد

وزیر نفت کشورمان در بدو ورود به بغداد، از آماده بهره برداری بودن خط لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به عراق خبر داد وهمتای عراقی اش نیز با یاد کردن از ایران به عنوان 'کشور بزرگ نفتی'، خواستارگسترش بیشتر روابط با تهران شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار ایرنا، 'بیژن زنگه' روز دوشنبه درفرودگاه بغداد مورد استقبال 'جبار اللعیبی' وزیر نفت عراق قرارگرفت و در جمع خبرنگاران گفت که خط اول لوله انتقال گاز از کرمانشاه به استان دیالی در شرق عراق آماده بهره برداری است.

وزیر نفت کشورمان ادامه داد که خط دوم لوله انتقال گاز جمهوری اسلامی ایران به استان بصره نیز در جنوب عراق از سال آینده بهره برداری از ان شروع می شود.
وی از همکاری های ایران وعراق درسطوح بین المللی به ویژه در سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) ابراز رضایت کرد وگفت: روابط بسیار نزدیک دو کشور بویژه در داخل اوپک باعث حصول توافق اخیر در این سازمان بین المللی شد امری که منجر به افزایش قیمت نفت برنت به میزان 55 دلار شده است.

وی خاطر نشان کرد که در روابط دو جانبه، زمینه های همکاری بسیاری بین دو کشور ازجمله مشارکت شرکت های ایرانی در پروژه های نفتی عراق وهمچنین انتقال نفت عراق از طریق اراضی ایران وجود دارد.

وزیر نفت عراق نیز ضمن خوشامدگویی به همتای ایرانی اش گفت: عراق می تواند با ایران که یک کشور بزرگ نفتی است، روابط خوبی داشته باشد همان طور که در حال حاضر در سطوح بین المللی هماهنگی خوبی بین دو کشور وجود دارد.
'جبار اللعیبی' تاکید کرد که تلاش می کنیم که این روابط در شرایط حاضر و برای آینده توسعه بیشتری پیدا کند.

دو وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران وعراق قرار است که امروز یکشنبه در خصوص گسترش همکاری ها با هم گفت وگو کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین