کد خبر: ۴۲۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

سفر وزیر دفاع آمریکا به کابل لغو شد

منابع خبری افغانستان اعلام کردند: سفر «جیمزمتیس» وزیر دفاع آمریکا به این کشور که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، به دلیل وضعیت بد آب و هوایی لغو شده است.
آفتاب‌‌نیوز : منابع خبری افغانستان اعلام کردند: سفر «جیمزمتیس» وزیر دفاع آمریکا به این کشور که قرار بود روز دوشنبه انجام شود، به دلیل وضعیت بد آب و هوایی لغو شده است.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از ایرنا، وزیر دفاع آمریکا قصد داشت روز دوشنبه پس از سفر به خاورمیانه وارد کابل شود و با «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان، وضعیت جنگ در این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

این سفر در حال لغو می شود که روابط سیاسی افغانستان و پاکستان پس از حمله انتحاری در ایالت «سند» پاکستان پرتنش شده و حملات راکتی پاکستان به مناطق مرزی استان های شرقی افغانستان به شدت ادامه دارد.

بیش از 120 هزار نظامی آمریکائی از سال 2001 در افغانستان حضور داشتند که در پایان سال 2014 میلادی تعداد آنان به 9 هزار و 800 تن کاهش یافت و اوباما (رئیس جمهوری سابق) در پایان سال 2015 قصد داشت شمار سربازان آمریکایی را به حدود پنج نفر کاهش دهد، اما فرماندهان نظامی ، کاخ سفید را وادار به حفظ نیروهای موجود کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین