کد خبر: ۴۲۸۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

راهپیمایی گسترده علیه ترامپ در روز ملی "روسای جمهور آمریکا"+عکس

مخالفان دونالد ترامپ همزمان با زوز ملی "روسای جمهور آمریکا" در سراسر این کشور به خیابان آمدند و با شعارهایی علیه رئیس‌جمهوری آمریکا، روز "رئیس‌جمهوری من نیست" را برگزار کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مخالفان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا این هفته هم در سراسر آمریکا یک سری اعتراضات و تجمعات علیه او برگزار کردند. آمریکایی‌ها دوشنبه همزمان با 20 فوریه که در آمریکا روز ملی روسای جمهور ایالات متحده نامگذاری شده، به خیابان آمدند و شعار  ترامپ"رئیس‌جمهوری من نیست" سر دادند.

این اعتراضات در ۲۹ شهر از جمله نیویورک،‌ شیکاگو و لس آنجلس برگزار شد. مخالفان رئیس‌جمهوری آمریکا و سیاست‌های دولت او شعارهایی در حمایت از حقوق زنان، مهاجران و تغییرات آب و هوایی نیز سر دادند.

اولگا لکسل،‌ یکی از سازمان‌دهندگان اعتراضات در لس آنجلس، شیکاگو و نیویورک است که می‌گوید هدفشان این است که به ترامپ بگویند بسیاری از مردم مخالف سیاست‌ها و دستورهای اجرایی "مضحک" او هستند. او تاکید کرد: خیلی‌ از مردم عصبانی هستند چرا که باور دارند ترامپ رای مردمی به دست نیاورده اما همانند کسی حکومت می‌کند که انگار اکثریت آراء را کسب کرده است.

معترضان در نیویورک پلاکاردهای "خیر" به دست داشتند و برخی از معترضان لباس‌هایی با نوشته "رئیس‌جمهوری من نیست" و "منتخب اما نه برگزیده" به تن داشتند. صدها معترض همچنین در شهرهای پورتلند ایالت مین، فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا و شهر آتلانتا در ایالت جورجیا به خیابان‌ها آمدند.

معترضان ضد ترامپ در لس‌ آنجلس شعار "ممنوعیت نه، دیوار نه" سر دادند. همچنین پلیس آمریکا در شهر پورتلند با معترضانی که یک خیابان‌ را مسدود کرده بودند، درگیر شد. در نیویورک هزاران تن از معترضان در نزدیکی هتل بین‌المللی ترامپ تجمع کردند.

لس‌آنجلس
نیویورک
شیکاگو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین