کد خبر: ۴۲۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

راهنمای انتخاب بهترین تالار عروسی

محلی که عروسی در آن برگزار می‌شود، محلی است که رویایی ترین شب زندگی تان در آن رقم خواهد خورد؛ پس لازم است که پاسخ چند سوال را قبل از رزرو تالار عروسی از مدیر آن جویا شوید.
آفتاب‌‌نیوز : به جرات می توان گفت که سهم عمده ی زیبایی و شکوه یک مجلس عروسی، مربوط به محل برگزاری آن است. محلی که عروسی در آن برگزار می‌شود، محلی است که رویایی ترین شب زندگی تان در آن رقم خواهد خورد؛ پس لازم است که پاسخ چند سوال را قبل از رزرو تالار عروسی از مدیر آن جویا شوید.
 


بیست سوال مهم که باید از مدیر تالار پرسید:
 
1-این محل در چه تاریخ‌هایی قابل رزرو و برگزاری مراسم است؟
2-گنجایش فصای خارجی و داخلی این مکان چقدر است؟  
3-هزینه ی اجاره و هرگونه خدمات اصلی و اضافه این محل چه میزان است؟
4-نحوه پرداخت این هزینه به صورتی است؟ چند درصد هزینه را باید بعد از برپایی جشن پرداخت می‌کنیم؟  
5-آیا در اعیاد و آخرهفته هزینه‌ها افزایش می‌یابد؟  
6-در صورت فسخ قرارداد چه درصدی خسارت پرداخت خواهیم کرد؟
7-آیا می‌توان از تزیینات دل‌خواه برای تالار  استفاده کرد؟
 8-یا پارک‌ بان، خدمت‌گزار و محافظ کافی وجود دارد؟
  9-آیا برگزار کننده یا آشپز و میهمانداران مخصوص ما می‌توانند از آشپزخانه، اجاق و یخچال‌های استفاده کنند؟   
10-آیا می‌توانیم دی جی و یا گروه موسیقی خودمان را به تالار یا باغ دعوت کنیم؟  
11-پکیج‌های خدمات شما چیست؟ هزینه هر کدام چقدر است و اگر بخواهیم آیتمی از آنها کم یا زیاد کنیم هزنیه‌ها چه تغییری می کنند؟
 12-آیا امکان تعویض روکش‌های صندلی، رومیزی‌ها و تزیین‌های سالن وجود دارد؟ در صورتی که این تزیینات را خودمان تقبل کنیم در هزینه‌مان چه تغییری ایجاد می‌شود؟  
13-آیا در پخش موسیقی محدودیتی وجود دارد؟ چه سبک موسیقی‌هایی اجازه پخش دارند؟
14-وضعیت سالن از نظر سرویس بهداشتی و امکانات بهداشتی چگونه است؟
15-جهت پذیرایی، به ازای هر 100 مهمان چند خدمه وجود دارد؟   
16-آیا مازاد غذاها را به میزبان تحویل داده می شود؟
17-مسئولیت تمیز کردن سالن بر عهده مسئولین باغ یا تالار است یا برگزار کننده؟ 
18-در صورت مفقود شدن اشیاء و یا دزدیده شدن، تالار یا باغ مسئولتی را متقبل می شود؟ 
19-آیا برای بچه‌ها پرستار یا محافظ و با فضای بازی کودک وجود دارد؟   
20-آیا قبل از برگزاری مراسم میتوان از کیفیت غذاها مطلع شد؟
 
موقعیت مکانی و دسترسی

محل برگزاری مراسم باید سر راست باشد تا دسترسی به آن برای همه ی مهمان ها امکان پذیر باشد. انتخاب مکان های پرت و دور افتاده، پرترافیک و شلوغ، با دسترسی های سخت و صعب العبور باعث ایجاد تنش و کلافگی برای مهمان ها خواهد شد؛ خصوصا خانواده هایی که بچه ی خردسال و یا افراد سالمند دارند.

همچنین اگر در دو مکان مراسم دارید باید آن ها را نزدیک به هم انتخاب کنید تا دچار کمبود وقت نشوید و همچنین در ترافیک نمانید.

 مثلا اگر مراسم عقد را در خانه برگزار می کنید و می خواهید برای مراسم عروسی به سالن بروید باید به دنبال سالنی باشید که به منزل تان نزدیک تر باشد. هرچند اکثرا مراسم عقد را در سالن های مخصوصی که در تالارها وجود دارد برگزار می کنند.
 
وسعت سالنوسعت سالن مراسم نیز یک امر قابل توجه است که ارتباط مستقیمی با تعداد مهمان ها دارد.اگر تعداد مهمان های شما کم است، سالن بزرگ انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود. چرا که مهمان ها پراکنده می شوند و این موضوع مراسم شما را خلوت و سرد جلوه می دهد.
 
در عوض اگر تعداد مهمان های احتمالی زیاد است، سالن کوچک بسیار مشکل ساز خواهد بود. پس باید ابتدا لیستی از تمام مهمان های احتمالی خود تهیه کنید.

منبع: سایت تالار
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین