کد خبر: ۴۲۸۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند مشهدی

رئیس پلیس فضاتی تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروند مشهدی با شگرد فیشینگ، شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : فرماندهی انتظامی خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از سرهنگ جواد جهانشیری گزارش داد: این موضوع پس از طرح یک شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز 150 میلیون ریال از حسابش توسط فردی ناشناس در دستور قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مبنی حفاظت از کارت عابربانک و رمز اینترنتی آن، ظن کارشناسان نسبت به خرید شاکی از سایت 'فیشینگ شده' بالا گرفت و پس از تحقیقات فنی پلیس سایت فیشینگ و عامل راه‌اندازی آن شناسایی و متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: متهم 28 ساله در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شاکی آشنا و به بهانه افزایش تعداد بازدیدکننده و فالور شاکی را فریب داده است.

وی گفت: متهم از شاکی خواسته بود با واریز مبلغ پنجاه هزار ریال به آدرسی تعداد فالوور خود را فزایش دهد و با هدایت قربانی به سمت سایت فیشینگ شده به اطلاعات حساب دست یافته و مبلغ فوق را از حساب وی برداشت کرده بود.

سرهنگ جهانشیری افزود: با توجه به نوع و کلاهبرداری صورت گرفته احتمال برداشتهای بیشتر توسط متهم متصور بوده،لذا در این رابطه تحقیقات ادامه دارد.

وی به کاربران فضای سایبری به ویژه شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: قبل از وارد نمودن اطلاعات حساب کارت عابربانک خود در صفحه یا سایت اینترنتی مراقب سایتهای جعلی بوده و با هوشیاری سعی بر تشخیص سایت اصلی از فیشینگ شده داشته باشند.

'فیشینگ' به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه و اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و موارد مشابه در فضای مجازی گفته می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایتهای پرداخت آنلاین از جمله اهداف حملات فیشینگ هستند. علاوه بر آن، ایمیلهایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب ‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار می باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین