کد خبر: ۴۲۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

ترفند مرد شیطان صفت برای آزار 10 ساله‌ها

مردشیطان صفتی که با جعل عنوان پلیس مخفی اقدام به فریب و آزار و اذیت نوجوانان را می کرد، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیرشد.
آفتاب‌‌نیوز : مردشیطان صفتی که با جعل عنوان پلیس مخفی اقدام به فریب و آزار و اذیت نوجوانان را می کرد، توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیرشد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس آگاهی تهران بزرگ، درساعت 18:20 مورخه 27بهمن ماه سالجاری فردی به هویت مشخص به کلانتری 132 نبرد مراجعه و عنوان داشت که سرنشین یک دستگاه خودرو پراید تیره رنگ قصد آزار و اذیت دختر 10 ساله اش را داشته اما دخترش موفق به فرار از دست این شخص شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع 'اقدام به آزار و اذیت' و به دستور قاضی آرش سیفی ، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
پلیس عنوان داشت : با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی تهران بزرگ ، شاکی پرونده بهمراه دختر 10 ساله اش در اداره شانزدهم حاضر شد .

دختر 10 ساله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ' در ساعت 16:30مورخه 27بهمن ماه به قصد رفتن به دنبال برادرم در مدرسه ی ... از خانه خارج شدم ؛ در خیابان حبیب ، وسط های پارک مردی به من مراجعه کرد و گفت : 'من مأمور مخفی هستم ؛ دنبال چند نفر پسرو دختر هستم که آنها به دنبال موادمخدر هستند'. دختر ادامه داد : این شخص ، مرا به بهانه ی تحقیقات سوار خودرو پراید سبزرنگ تیره رنگی با شیشه های دودی و صندلی های مشکی رنگ کرد ؛ داخل ماشین عکس های متعلق به چند آقا و خانم را به من نشان داد که ادامه عنوان داشتم آنها را نمی شناسم .
دختردرادامه اظهارداشت :در حالیکه قصد پیاده شدن از ماشین را داشتم ، ناگهان متوجه شدم که این شخص قصد آزار و اذیت مرا دارد که موفق به پیاده شدن از ماشین شده و به سرعت از محل فرار کردم ' .

تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با توجه به حساسیت موضوع ، با مراجعه به محل تردد خودرو پراید سبز رنگ موفق به شناسایی چندین مغازه و مرکز تجاری مجهز به دوریین های مداربسته شدند.
پلیس در ادامه ، با بهره گیری از اطلاعات نسبتا دقیق دختر 10 ساله در خصوص مشخصات ظاهری خودرو پراید اقدام به شناسایی خودرو مذکور به شماره انتظامی ایران 77/*** ل 43 کردند .

کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با شناسایی مالک حقوقی خودرو در شهرستان اسلامشهر ، با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و ضمن شناسایی مالک خودرو به تحقیق از وی پرداختند ؛ در تحقیقات از مالک خودرو مشخص شد که خودروی پراید مورد نظر کارآگاهان ، در سال 1392 به صورت قولنامه ای به شخص دیگری فروخته شده اما تاکنون اقدامی از سوی خریدار و مالک خودرو جهت انتقال قانونی خودرو و تعویض پلاک صورت نگرفته ! و مالک حقوقی خودرو نیز با توجه به گذشت بیش از 2 سال از زمان فروش خودرو هیچگونه اطلاعاتی از خریدار خودرو در اختیار ندارد !!! .

کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین خریدار خودرو بنام 'صفرعلی . ی' ( متولد 1346 ) شدند که تصویرش از سوی دختر 10 ساله مورد شناسایی قرار گرفت .
با شناسایی تصویر 'صفرعلی . ی' ، کارآگاهان اداره شانزدهم با شناسایی مخفیگاه وی در منطقه دولت آباد به این منطقه اعزام و در مورخه 2 اسفندماه جاری موفق به دستگیری 'صفرعلی . ی' شدند.
به گفته پلیس متهم در زمان دستگیری قصد مقاومت و ایجاد درگیری با کارآگاهان را داشت که بلافاصله قبل از هرگونه اقدامی ، کارآگاهان وی را دستگیر و خودرو پراید سبزرنگ متعلق به متهم را نیز در داخل کوچه شناسایی ، توقیف و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

شناسایی 2 پرونده مشابه

در ادامه تحقیقات از متهم و رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان موفق به شناسایی 2 پرونده مشابه دیگر شدند که متهم دقیقا به همین شیوه و شگرد و تحت عنوان 'پلیس مخفی' اقدام به آزار و اذیت یک پسر 10 ساله و دختر 12 ساله کرده بود.
پلیس عنوان داشت :این 2 نوجوان نیز شناسایی ، بهمراه والدین خود در اداره شانزدهم پلیس آگاهی حاضر و پس از مواجهه حضوری با متهم صراحتا وی را مورد شناسایی قرار دادند .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با اعترافات صریح متهم و بویژه شناسایی دقیق متهم توسط شکات پرونده ، قرار بازداشت موقت از سوی قاضی آرش سیفی ، بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران ، صادر و متهم جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
سرهنگ مکرم ، در پایان این خبر عنوان داشت : ' از کلیه شکات احتمالی دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند ' .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین