کد خبر: ۴۲۸۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
در دیدار با ظریف؛

وزیر خارجه پاکستان خواستار افزایش همکاریهای منطقه ای برای مقابله با اقدامات تروریستی در این کشور شد

وزیر امور خارجه پاکستان، با تشکر از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران در حوادث تروریستی اخیر در کشور متبوعش،‌ خواستار افزایش همکاریهای منطقه ای برای مقابله با این اقدامات شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، سرتاج عزیز در دیدار عصر سه شنبه خود با وزیر امور خارجه کشورمان، با ابراز خرسندی از سفر مجدد به تهران و دیدار با محمدجواد ظریف و سایر مقامات عالیه جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ابراز همدردی جمهوری اسلامی ایران در حوادث تروریستی اخیر در کشورش، اظهار داشت: پاکستان اقدامات ضد تروریستی برای مقابله با این تلاش ها را در پیش گرفته است.

وی با اعلام حمایت از تسریع در همکاریهای دو جانبه در خصوص پروژه های اقتصادی فی مابین، گفت: تلاش اسلام آباد سرعت بخشیدن به این پروژه هاست.
وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر سرتاج عزیز، با اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در این کشور که منجر به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم بی گناه این کشور شد، ضمن محکوم کردن آن، با ملت و دولت پاکستان ابراز همدردی کرد.
محمدجواد ظریف همچنین با اشاره به روابط خوب سیاسی دو کشور و شمار متنابهی از پروژه های تعریف شده اقتصادی فی مابین در زمینه های مختلف از جمله انتقال برق، انرژی، امور بانکی، همکاریهای گمرکی و تبادلات مرزی، افزود: این انتظار وجود دارد که‌ با تلاشهای مشترک این مناسبات تقویت و اجرای پروژه ها تسریع شود تا دو کشور شاهد شکوفائی هر چه بیشتر روابط اقتصادی دو جانبه که به نفع دو کشور و منطقه نیز هست، باشند.

وی در عین حال با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران به دو کشور مهم در خلیج فارس و تلاشهای کشورمان برای نزدیک ساختن دیدگاههای کشورهای منطقه در جهت افزایش تفاهم و درک متقابل بین کشورها و کمک به حل و فصل بحرانهای منطقه، اظهار داشت: ما نیازمند تبادل نظر و افزایش تفاهم هستیم تا شاهد از میان رفتن سوء تفاهم ها و تنش ها باشیم.
طرفین در این دیدار همچنین در خصوص تحولات منطقه، از جمله در خصوص مقابله با گروههای تروریستی القاعده و داعش، اوضاع افغانستان و افزایش همکاریهای سه جانبه بین ایران، پاکستان و افغانستان به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین