کد خبر: ۴۲۹۰۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

کلاهبرداری در سفرهای نوروزی پایان می‌یابد؟

معاون گردشگری استان تهران از رصد کامل فعالیت‌های نوروزی آژانس‌های مسافرتی خبر داد و درباره‌ پیشگیری از کلاهبرداری‌ها و تخلفات احتمالی که در تعطیلات نوروز سال‌های قبل اتفاق افتاده، گفت: تمام مسیرهای خارجی و خدمات وعده داده شده درحال بررسی است و تا کنون در طرح سامان‌دهی، مجوز ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی لغو شده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان برای نظارت بر خدمات گردشگری صورت گرفته که بر آن اساس، نظارت‌های تلفیقی در بخش‌های امدادی، اقامتی، خدماتی و بهداشتی انجام می‌شود. حتی دستورالعمل و آیین‌نامه‌ای برای نظارت بر بازارچه‌های نوروزی ابلاغ شده است. در جلسه‌ی تعزیرات حکومتی نیز برای نظارت بر تمام بخش‌های خدماتی در جزیی‌ترین سطح ممکن، برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: برای تورهای گردشگری نیز از حدود یک هفته‌ قبل، آیین‌نامه‌های انضباطی ابلاغ شده که تمام مصادیق الزامی و قابل رعایت برای آژانس‌های مسافرتی، مسافر و تشکل‌ها در آن مشخص شده، ضمن آن‌که نحوه‌ی برخورد به فراخور تخلف نیز تعیین شده است.

معاون گردشگری استان تهران افزود: از هفته‌ی آینده تا آغاز تعطیلات نوروزی، به منظور آگاه‌سازی هموطنانی که قصد سفر دارند، هشدارهای ایمنی داده می‌شود. از سوی دیگر نیز منشور حقوق مسافران نوروزی امسال ابلاغ خواهد شد. همسو با این اقدامات، نظارت‌های رندومی نیز صورت می‌گیرد و ساماندهی‌هایی که از چندماه پیش آغاز شده بود، قاطع‌تر پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که خدمات تمام دفاتر مسافرتی و گردشگری که پروازهای فول چارتر و هتل گارانتی در مقاصد داخلی و خارجی دارند، بررسی می‌شود، گفت: در تهران ۱۹۰۰ دفتر خدمات مسافرتی موجود است که البته همه‌ی آن‌ها در حوزه‌ی گردشگری متمرکز نیستند، اما ما فعالیت همه‌ی آن‌هایی را که تور دارند و خدمات سفر می‌فروشند، رصد می‌کنیم و از همه تورها اطلاع داریم.

رفیعی درباره‌ی این‌که با وجود چنین اقداماتی، بنابراین تخلفاتی که در نوروز هر سال اتفاق می‌افتد، امسال به حداقل خواهد رسید، اظهار کرد: تا کنون تورهای مقصد ترکیه که از سوی این آژانس‌ها برای نوروز تنظیم شده، کامل بررسی شده است و نظارت روی تورهای مسیرهای مالزی، دبی، آسیای جنوب شرقی، گرجستان و کشورهای همسایه از جمله ارمنستان نیز ادامه دارد. در این بررسی‌ها خدمات قابل عرضه، پروازها، گارانتی هتل‌ها، لیدرهایی که قرار است اعزام شوند و قرارداد آژانس‌ها با طرف‌های خارجی و مراکز خدماتی در داخل و خارج از کشور، تماما رصد می‌شود تا از تخلفات احتمالی پیش‌گیری شود.

به گفته‌ او، در پروژه‌ی ساماندهی که از چندماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، مجوز ۷۵ دفتر خدمات مسافرتی تا کنون لغو و ۱۶۱ آژانس مسافرتی تعلیق شده‌ و ۱۴۷۵ اخطار نیز صادر شده است.

معاون گردشگری استان تهران اظهار کرد: بیشترین تخلفات این آژانس‌ها مربوط به نداشتن گزارش عملکرد، تغییر محل اقامت مسافران بدون داشتن تاییدیه، نداشتن ضمنات بانکی و تعدد شکایت‌ها بوده است که البته بررسی این حوزه همچنان ادامه دارد.

وی درباره نظارت بر هتل‌ها و مراکز پذیرایی و اقامتی بین‌راهی نیز گفت: هر هفته کمیسیون استانداردسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی تشکیل می‌شود که هم‌راستا با آن عاملان تطبیق استاندارد درحال بررسی وضعیت مراکز اقامتی هستند. پیش از نوروز بازدیدهای رنددومی نیز آغاز شده و تا تعطیلات نیز ادامه دارد.

رفیغی افزود: نظارت بر مجتمع‌های بین‌راهی استان تهران نیز از ۱۵ روز پیش آغاز شده و مسؤولان ستادهای اجرایی در شهرستان‌ها موظف شده‌اند این بازدیدها را مستمر انجام و موارد تخلفی را پیگیری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین