کد خبر: ۴۲۹۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳

واکنش وزیر به مبلغ جدید در قبض‌های تلفن همراه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعتراض مردمی درباره اخذ مبلغ جدیدی با عنوان «خدمات محتوا» در قبض های تلفن همراه واکنش نشان داد و دستور رسیدگی صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمود واعظی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: شماری از مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه با مراجعه به صفحه های اجتماعی اینجانب اعتراض هایی را نسبت به درج مبلغ جدید با نام «خدمات محتوایی» در قبض‌های تلفن همراه اعلام کرده اند.
 
وی ادامه داد: بر این اساس با هدف پاسخگویی به اعتراض های مردمی، به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کردم موضوع را بررسی کنند و در صورت تخلف، قاطعانه برخورد کنند و اگر مبلغی دریافت شده باشد به مردم بازگردانده شود.

در چند روز گذشته شماری از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه کشور در قبض های تلفن همراه خود شاهد درج عنوان جدیدی به نام «خدمات مبتنی بر محتوا» با وجود استفاده نکردن از آن بودند و با مراجعه به صفحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی نسبت به آن اعتراض کردند.
 
واعظی نوشت: مردم می توانند از طریق سامانه 195 هرگونه تخلف را گزارش دهند یا اگر سوال و ابهامی در این بخش داشتند با این سامانه مطرح کنند و اگر همراه اول یا هر اپراتور دیگری دریافتی غیر از آنچه مردم به اختیار انتخاب کرده‌اند، دریافت کنند، با آنها برخورد می شود.
 
چندی پیش وزیر ارتباطات گفت: تنها مرجعی که می‌تواند میزان مصرف اینترنت مشترکان را به طور آنلاین بررسی کند، سازمان تنظیم مقررات است.
 
گزارش دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ‌ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، اپراتورهای تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه 150 میلیون و 365 هزار و 551 سیمکارت تلفن همراه در اختیار مردم ایران قرار دادند.
 
به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش 78 میلیون و 668 هزار و 33 سیمکارت از میزان واگذارشده در این بازه زمانی فعال بود. ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال 98.72 درصد اعلام شد. شمار مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال 23 میلیون و 445 هزار و 748 مشترک بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین