کد خبر: ۴۲۹۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
"باید ببینیم که دولت تازه آمریکا چه تصمیمی خواهد گرفت"

چه بر‌ سر میلیون‌ها‌ دلار سرمایه‌گذاری توتال در ایران خواهد آمد؟‌/همه‌چیز وابسته به برجام/مدیرعامل توتال: ما شرکتی مستقل هستیم

پویان گفت: «ما شرکتی مستقل هستیم و تصمیمات مستقل‌مان را خود اتخاذ خواهیم کرد و این حق را برای خود قائل هستیم. ما در ایران سابقه طولانی‌مدت فعالیت و انعقاد قرارداد داشته‌ایم و در این زمینه صاحب تجربه هستیم. من باید به سخنان هر دو طرف گوش کنم. باید ببینیم که دولت تازه امریکا چه تصمیمی خواهد گرفت. گوش دادن به حرف یکدیگر نکته‌ای بسیار مهم است.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- خبرنگار «بلومبرگ» در گفت‌و‌گو با مدیرعامل شرکت فرانسوی نفت توتال از او پرسید حال که دونالد ترامپ رییس‌جمهوری چه بر‌ سر میلیون‌ها‌ دلار سرمایه‌گذاری توتال در ایران خواهد آمد؟‌/همه‌چیز وابسته به حفظ برجامآمریکا شده چه بر سر میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری شرکت شما در ایران خواهد آمد؟‌، مدیرعامل توتال در پاسخ می‌گوید: «ایران کشوری با حوزه‌های نفتی فراوان است و با منابع بسیار. ما شرکتی اروپایی هستیم و به تمام قوانین بین‌المللی پایبندیم.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او در ادامه اشاره می‌کند که در ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری، ترامپ علیه برجام سخن می‌گفت اما پس از به قدرت رسیدن وزرای او نیز اعلام کردند که آمریکا برجام را به هم نخواهد زد. 

پویان می‌افزاید: «مادامی که ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند باشد و به معاهدات بین‌المللی احترام بگذارد ما سرمایه‌گذاری‌های‌مان را در آن کشور انجام خواهیم داد.»

او در ادامه می‌گوید که توتال به نحوی بسیار شفاف در دوران ریاست‌جمهوری اوباما در آمریکا با وزارت امور خارجه و سایر وزارتخانه‌های ایالات متحده درباره معامله با ایران صحبت کرده بود. 

با این حال، او می‌افزاید: «ما شرکتی مستقل هستیم و تصمیمات مستقل‌مان را خود اتخاذ خواهیم کرد و این حق را برای خود قائل هستیم. ما در ایران سابقه طولانی‌مدت فعالیت و انعقاد قرارداد داشته‌ایم و در این زمینه صاحب تجربه هستیم. من باید به سخنان هر دو طرف گوش کنم. باید ببینیم که دولت تازه امریکا چه تصمیمی خواهد گرفت. گوش دادن به حرف یکدیگر نکته‌ای بسیار مهم است.»

او ضمن تبریک به ترامپ برای ریاست‌جمهوری گفت که هنوز مذاکرات رسمی‌ای با وزارت امور خارجه دولت تازه امریکا درباره ایران نداشته است. 

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار بلومبرگ که آیا مذاکره میان آمریکایی‌ها و ر‌وس‌ها در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ یک فرصت است و یا یک تهدید، گفت: «با صراحت بگویم که از هر‌گونه گشایش فضا برای گفت‌و‌گو میان آمریکا و روسیه و اتحادیه اروپا و روسیه استقبال می‌کنیم. این برای همگان و تمام طرفین اتفاق خوبی خواهد بود. هر چه ثبات در جهان بیشتر شود، هر چه همکاری‌ها برای مقابله با تهدید داعش و تروریسم در خاورمیانه بیشتر شود این به نفع ما هم خواهد بود. البته باید بگویم درباره مذاکره امریکا و روسیه این کار‌ راحتی نخواهد بود. روسای‌جمهوری پیشین از جمله اوباما و بوش نیز تصمیم مشابهی را داشتند. ما (توتال) سرمایه‌گذاری عظیمی در روسیه انجام داده‌ایم، در نتیجه، از لغو تحریم‌های وضع شده غرب علیه روسیه طبیعتا استقبال می‌کنیم.

او در پاسخ به این پرسش خبرنگار که با توجه به سیاست‌های خاص ترامپ به خصوص در حوزه محیط زیست و شرایط اقلیمی تغییرات ساختاری در رویکرد توتال نسبت به سرمایه‌گذاری در آمریکا ایجاد خواهد شد یا خیر، گفت: «ما دوست آمریکا هستیم و من مایل به افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکا و افزایش همکاری‌ها در حوزه‌‌های مختلف به خصوص در حوزه میادین گازی هستم. ما در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری در حوزه گاز مایع (ال ان جی) جزو برترین شرکت‌های بزرگ دنیا هستیم و با توجه به دارا‌بودن ظرفیت آمریکا در این زمینه می‌توانیم با ایالات متحده همکاری خوبی داشته باشیم. ما خواستار توسعه همکاری‌های گازی با آمریکا هستیم. برای مثال، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های شغلی در تگزاس بشود؛ این همان چیزی است که دولت جدید امریکا هم می‌خواهد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
قرارداد دوباره با توتال حماقت بود حماقت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین