کد خبر: ۴۲۹۲۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

100 هزار تایلندی در هراس اخراج از آمریکا

100 هزار تایلندی که به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می کنند در هراس فرمان جدید 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای اخراج 11 میلیون مهاجر غیرقانونی خارجی از این کشور هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور خارجه تایلند روز پنجشنبه پس از آغاز فعالیت دولت ترامپ برای اخراج مهاجران غیرقانونی، به مردم تایلند که در آمریکا زندگی می کنند هشدار داد مطابق با قوانین کشور میزبان باشند.

تارنمای روزنامه 'نیشن' تایلند نوشت که بیش از 100 هزار تایلندی پیش بینی می شود به صورت غیرقانونی در آمریکا زندگی می کنند و ثبت نشده اند.

'چیتیپات تانگپراسرت' معاون مدیر کل کنسولی وزارت خارجه تایلند، گفت که اتباع این کشور در هر کشوری زندگی و کار می کنند باید به قوانین محلی احترام بگذارند، چون افراد فاقد مدارک لازم با خطر دستگیری و تبعید مواجه می شوند.

دونالد ترامپ، در کارزار انتخاباتی این کشور و پیش از پیروزی در انتخابات وعده داده بود در صورت تصدی مقام ریاست جمهوری 'مهاجران غیرقانونی' را از این کشور اخراج خواهد کرد.

در راستای وعده های انتخاباتی ترامپ مبنی بر افزایش امنیت در مرزها، روز سه شنبه 'جان کلی' وزیر امنیت ملی آمریکا در بخشنامه ای به تمامی واحد های اجرایی از جمله پلیس شهری و نیروهای مرزی و مهاجرتی آمریکا دستور استخدام هزاران نیروی تازه نفس به منظور اخراج مهاجران غیرقانونی را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، 'نیشن' به نقل از تایلندی های مقیم آمریکا نوشت که تایلندی ها به ویژه کسانی که غیر قانونی در آمریکا کار و زندگی می کنند پس از فرمان ترامپ در وحشت بسر می برند.

دفاتر کنسولی تایلند در آمریکا آمار دقیقی از این افراد ندارند، اما تخمین زده می شود بیش از 100 هزار تایلندی ثبت نشده در آمریکا زندگی می کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین