کد خبر: ۴۲۹۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

فلسطین در رأس مسائل جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسأله فلسطین در رأس مسائل جمهوری اسلامی ایران است، گفت: منافع ملی، منطقه‌ای و سیاسی ما هم به مسأله فلسطین گره خورده است.
آفتاب‌‌نیوز : آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: مساله فلسطین، مساله ای اسلامی است و اسلام می فرماید تسلط کفار بر مسلمانان حرام است.

وی به اهمیت این موضوع برای همه کشورهای اسلامی ادامه داد: همه بدانند مساله فلسطین در راس مسایل جمهوری اسلامی ایران است، منافع ملی منطقه ای و سیاسی ما هم به مساله فلسطین گره خورده است.

خطیبب جمعه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: صهیونیست ها در سه مرحله، ابتدا دولت غاصب اسرائیل را تشکیل دادند، در میان مدت، سلطه بر خاورمیانه و تسلط بر نیل و فرات را در دستور کار داشتند و در درازمدت سلطه، نیز به این بهانه که ما قوم برتر هستیم سلطه بر جهان را مد نظر دارند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بسیاری از نهادهای مالی و سیاسی جهانی در اختیار صهیونیست هاست، افزود: کنگره آمریکا همواره حامی اسرائیل است، تمام شبکه های عمده خبری دنیا دست آنهاست، مراکز عمده مالی و پولی، باشگاه های ورزشی، مراکز تولید فیلم مانند هالیوود و ...را هدایت می کنند و اسلام هراسی، ایران هراسی، تحریف واقعیات، توهین به رسول اکرم (ص) همه با این ابزارها انجام می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: از نیم قرن قبل، حادثه ای روی داد که تمام معادلات را بهم ریخت و آن مقاومت اسلامی بر محور دو واژه جهاد و صبر است.

وی به تاریخچه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: دو مقاومت قبل از این تشکیل شده بود؛ اولی مقاومت ملی با حضور شهید عزالدین قسام که به دلیل تفرقه داخلی و خیانت های خارجی شکست خورد و مقاومت عربی که جمال عبدالناصر (رییس جمهوری مصر ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۰) پرچمدارش بود و در جنگ شش روزه شکست خورد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما مقاومت اسلامی که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفت، انتفاضه ها و پیروزی های پی در پی را به دنبال داشت و اسرائیل را مضطرب ساخت. این مقاومت پیروزی هایی مانند آزادسازی غزه و جنوب لبنان را به دست آورده است.
وی تاکید کرد: دشمن مرعوب شده تا حدی که اعضای مقاومت را تروریست می خواند؛
 
اما ما می گوییم اینها تروریست نیستند بلکه حزب الله هستند و قرآن آنها را غالب و پیروز می داند.خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل سرنوشتی جز خواری و نابودی در دنیا و آخرت نخواهد داشت و این سرنوشت را حامیان این رژیم یعنی آمریکا و انگلیس دارند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه نخست نمازجمعه تهران نیز گفت: هر گناهی از انسان ساطع می شود به خاطر این است که خدا را نشناخته است ؛ منظور از شناخت خدا، درک کنه ذات الهی نیست بلکه به این معناست که باور کنیم همه امور دست خداست.

وی تاکید کرد: همه چیز دست خداست؛ امام حسین (ع) در عاشورا وقتی خود را برای نبرد سنگین و جهاد کبیر آماده می کرد از خدا خواست تا او را یاری کند ، این درسی است که باید فراموش نکنیم.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: نکته دوم در رابطه با شناخت خدا این است که خدا را با صفات جمالش ، ثبوتیه و سلبیه بشناسیم چراکه در این صورت عاشق خدا می شویم و عاشق نمی تواند فراق خدا را تحمل کند و برای ما سخت ترین مصیبت فراق از خداست.

وی تصریح کرد: چه زشت است که انسان در حال وصال یعنی نماز که از همه چیز جدا می شود، باز هم در حال فراق از خدا باشد.آیت الله موحدی کرمانی به نمازگزاران توصیه کرد تا هرچه که می توانند شناخت خدا را قوی تر و عمیق تر کنند تا به برکت این شناخت از خطر گناه مصون بمانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
خب این که از اول مشخص بود. یکی دیگر از بزرگان گفته بود لبنان و فلسطین و سوریه مهمتر از خوزستان هستند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین