کد خبر: ۴۲۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا :

اوضاع جاری در منطقه مورد مناقشه قره باغ نگران کننده است

دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت، اوضاع جاری در منطقه مورد منا قشه قره باغ نگران کننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
لامبرتو زانیری در سخنانی در جلسه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا افزود: اخیرا با وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مونیخ دیدار و اوضاع جاری در منطقه مورد مناقشه قره باغ را بررسی کردم. 
وی گفت: در سال گذشته میلادی در منطقه مورد مناقشه قره باغ درگیری های نظامی روی داد و در سال جاری نیز سلاح های سنگین در این منطقه همچنان وجود دارد و موجب تلفات جانی میان افراد غیرنظامی می شود. 
به گزارش ایرنا، به نقل از منابع خبری باکو، لامبرتو زانیری بدون اشاره امار و ارقام اضافه کرد، درگیری های نظامی سال گذشته در قره باغ بیشترین تلفات جانی پس از اعلام آتش بس تا به حال در این منطقه بوده و ما در این خصوص مطلع و نگران هستیم. 
دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا با تاکید بر این که نیاز مبرم به تحرکی در حل سیاسی مناقشه قره باغ است، گفت که مشکل عمده در این زمینه نبود این تحرک است. 
مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی تبدیل شد. 
در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد. 
در ماه می سال 1994میلادی میان طرفین مناقشه رژیم آتش بس برقرار شده ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین