کد خبر: ۴۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

استقبال پروفسور سمیعی از سفر به خراسان‌شمالی

پروفسور سمیعی از دعوت وی به خراسان‌شمالی استقبال کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر ابراهیم گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی طی سفر هیات استانی به کشور آلمان از وی برای حضور در این استان استقبال کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در روز دوم سفر هیات استانی به آلمان ضمن بازدید از مرکز نوروساینس هانوفر با پرفسور سمیعی جراح بزرگ مغز و اعصاب دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار که در فضایی صمیمی و در محل دفتر پروفسور انجام شد به همت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت هماهنگ شده بود. در این دیدار دکتر گلمکانی ضمن ابلاغ پیام استاندار خراسان شمالی، از پروفسور سمیعی جهت سفر به استان و دیدار و سخنرانی در جمع اساتید و دانشجویان استان و بازدید از مراکز درمانی و دانشگاهی دعوت به‌عمل آورد و اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک جامعه دانشگاهی استان شاهد حضور وی در استان خراسان‌شمالی باشد.

در این دیدار دو ساعته دکتر گلمکانی ضمن اشاره به ظرفیت‌های علمی و موسسات دانشگاهی استان خراسان‌شمالی، وضعیت و آمار اعضاء هیات علمی، دانشجویان، رشته‌های دانشگاهی و ماموریت‌های منطقه ای دانشگاه علوم پزشکی استان را تشریح کرد که برای پروفسور سمیعی جالب توجه بود.

پروفسور سمیعی هم در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز تشکر، این دعوت را پذیرفت و با بیان خاطراتی که از سفر به خراسان بزرگ و مشهد در سال ۹۱ داشت از این پیشنهاد استقبال کرد.

همچنین پروفسور سمیعی ضمن بیان اقدامات گسترده ای که برای توسعه علم در نقاط مختلف جهان انجام داده است، به ایجاد مرکزی برای علوم اعصاب شبیه به آنچه که در هانوفر آلمان وجود دارد و بلکه بزرگتر از آن اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد که ارتباط علمی دانشگاه ها ازجمله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با این مرکز فراهم گردد.

نکته جالب توجه در سخنان پروفسور سمیعی تاکید ایشان به ارزش علم و توجه ایرانیان به این مقوله بود که جایگاه ایرانیان را در میان ژرمن ها برجسته کرده و این مورد را پتانسیلی قوی برای پیشرفت ایران و ایرانی دانست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین