کد خبر: ۴۲۹۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

کمپین ضدترامپ بازیگران هالیوود در آستانه مراسم اسکار

جودی فاستر و مایکل جی فاکس، بازیگران نام آشنای سینما و هالیوود دو روز مانده به آغاز مراسم اسکار در مخالفت با سیاست مهاجرتی رئیس جمهوری جدید آمریکا کمپین ضد دونالد ترامپ به راه انداختند.
آفتاب‌‌نیوز : مایکل جی فاکس کانادایی، بازیگر فیلم «بازگشت به آینده» در مراسمی که در «بورلی هیلز» در حومه لس آنجلس برگزار شد بر حفظ کرامت انسان تاکید کرد.

به گزارش یورو نیوز وی گفت: «کرامت یک فرد ممکن است تخریب شود و مورد تعرض و تمسخر ظالمانه قرار گیرد اما هرگز نمی توان آن را از فردی گرفت مگر اینکه خود او آن را تسلیم دارد.»

جودی فاستر، فیلمساز و بازیگر و برنده دو جایزهٔ اسکار هم گفت: «می دانیم که نوک پیکان حمله به دموکراسی بیش از همه متوجه آزادی بیان و آزادی های مدنی است، این جنگ بی امان علیه حقیقت. و متاسفانه، متاسفانه، این حقیقتی بسیار آشکار است چرا که تاریخ خود را تکرار می کند… در عصر ما باید مقاومت کرد. در زمان ما باید خود را نشان داد و پاسخ خواست. در این زمان ماست که باید از مقامات منتخب خواست تا وظیفه خود را انجام دهند.»

یکی از حامیان دونالد ترامپ اما در دفاع از سیاست های رئیس جمهوری جدید آمریکا گفت:«به نظرم باید کنترل مرزهای خود را بدست بگیریم. این کار موقتی است. بیایید برای دستیابی به روند و نتیجه ای بهتر، دقیقه ای آرام گیریم. به نظرم باید به رئیس جمهور کمی فرصت داد و دید که آیا سیاست هایش جواب می دهد یا نه.»

اصغر فرهادی، کارگردان و ترانه علیدوستی، بازیگر فیلم «فروشنده» که سینمای ایران را در اسکار امسال نمایندگی می کنند در مخالفت با فرمان مهاجرتی ترامپ که آن را نژادپرستانه می دانند، مراسم اسکار را تحریم کرده اند.

دونالد ترامپ با صدور فرمانی تحت عنوان «حفاظت از آمریکا در برابر حملات تروریستی» ورود شهروندان ایران، سوریه، سومالی، سودان، عراق، لیبی و یمن را به آمریکا موقتا ممنوع اعلام کرده است، فرمانی که نظام قضایی و قضات آمریکا آن را به چالش کشیده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین