کد خبر: ۴۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

بیماری‌های ریوی در کمین افراد چاق

یک متخصص تغذیه گفت: افزایش چربی در شکم باعث انسداد راه تنفسی و در نتیجه تشدید بیماری های ریوی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : یک متخصص تغذیه گفت: افزایش چربی در شکم باعث انسداد راه تنفسی و در نتیجه تشدید بیماری های ریوی می‌شود.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از پارسینه، اکبر سرخ‌نژاد متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه چاقی یکی از عوامل خطرناک در انسداد ریه است، اظهار داشت: ریه یکی از مهمترین اعضای بدن است که گازهای تولید شده همچون دی اکسید کربن را از بدن خارج و اکسیژن را جایگزین آن می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه چربی شکم و عدم تحرک با بیماری ریه ارتباط مستقیم دارد، گفت: عواملی همچون آلودگی هوا و محیط، مصرف سیگار، گرد و غبار و طوفان بیماری ریه را تشدید می‌کند.
 
سرخ‌نژاد با بیان اینکه مصرف میوه‌هایی همچون هویج، خیار و سیب بیماری ریه را بهبود می‌بخشد، افزود: افزایش چربی و کلسترول در بدن باعث افزایش برخی از التهابات و در نتیجه تشدید بیماری‌های تنفسی و ریوی در افراد می‌شود.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: ابتلا‌ی آسم در کودکانی که والدینشان به این عارضه مبتلا هستند بیش از سایر افراد است، بروز عفونت شدید ریه در دوران کودکی ابتلا به بیماری‌های ریوی مانند آسم، سینوزیت و ... در سنین بزرگسالی را افزایش می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه مبتلایان به بیماری‌های ریوی عمر کوتاهی دارند، عنوان کرد: افزایش وزن باعث تنگی نفس در افراد چاق می‌شود و همین عامل بروز بیماری‌هایی همچون ریوی، قلبی و عروقی، دیابت و مفاصل را در پی خواهد داشت.  
 
سرخ‌نژاد با بیان اینکه مبتلایان به عارضه ریوی باید از مصرف غذاهای پر چرب خودداری کنند، تاکید کرد: استفاده از روغن گیاهی در مواد غذایی باعث کاهش اسید چرب در بدن می‌شود.
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه مصرف لیمو همراه با غذا باعث بهبود عفونت ریه می‌شود، عنوان کرد: استفاده از ادویه‌جات در زمان پخت غذا و مصرف آن باعث کاهش چربی و کالری موجود در بدن می‌شود.
 
سرخ‌نژاد یاد آور شد: استفاده از تنقلات مصنوعی شور و پر کالری مانند چیپس، پفک، بیسکویت و شکلات برای مبتلایان به عارضه ریه مضر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین