کد خبر: ۴۲۹۸۵۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
کارهای الان اصولگرایان به لباس بعد از 13به در می‌ماند/رقابت جدی‌ به‌نفع روحانی

لیست جمنا همان یاران احمدی‌نژاد/گفتند جلوی گرانی را می‌گیریم تورم به 43 درصد رسید/گفتند ویژه‌خواری را چنان و چنان می‌کنیم که اختلاس‌ها را دیدیم/می‌خواهند ما را فضای دوران احمدی‌نژاد برگردانند

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان می گوید جای تاسف است در حالی که شیپور انتخابات دمیده شده و دو ماه بیشتر فرصت نیست، اصولگرایان تازه می خواهند برای این مسئولیت مهم بررسی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدمحمود میرلوحی در گفت و گو ایرنا افزود: جریان اصولگرایی، از حیث کارنامه و عملکرد در دو دوره مجلس و دو دوره دولت به شدت زیر سوال است و این عملکردی است که باید نسبت به آن پاسخگو باشد اما متاسفانه همچنان از پاسخگویی به این عملکرد طفره می رود.

وی ادامه داد: این که دولت یازدهم آمده و در حال سامان دهی بخشی از مشکلات و باتلاقی است که آنها درست کردند، در قضاوت و داوری هم جانب انصاف را ندارند و طوری سخن می گویند که آن دوره را مشعشع و این دوره را قابل نقد می دانند؛ حتی فراتر از نقد رفته اند و تخریب می کنند.

این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: اما این که جامعه چه رفتاری با کار اینها کرده و می کند، ملاحظه کردید که در انتخابات 92 مردم چه واکنشی نشان دادند و واکنش مردم در انتخابات 94 به نوعی تایید عملکرد دولت و پاسخ به اقدام برجام بود.

میرلوحی تاکید کرد: مردم در سال 92 رفتار اصولگرایان در بخش سیاسی و رد صلاحیت آقای هاشمی را با رای به آقای روحانی پاسخ دادند و در سال 94 هم جامعه نشان داد که یک طرف قضیه است و اصولگرایان و مشخصا رفتار گذشته و فعلی آنان را نقد می کند.

**تعصب اصولگرایان به دوره قبل/نیمی از لیست جمنا از دولت گذشته هستند

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: مرحوم ذوالفقار علی بوتو نظامی بود و کودتا کرد. لباس سفید پاکستانی پوشید و گفت من دیگر نظامی نیستم چرا که در قانون اساسی اینها حضور نظامی ها در انتخابات ریاست جمهوری ممنوع بود؛ اصولگرایان هم فکر می کنند مساله تمام شده و مردم فراموش کرده اند.

میرلوحی افزود: اصولگرایان می گویند ما آنها - اصولگرایانی که دولت های نهم و دهم و مجالس هشتم و نهم را تشکیل دادند - نیستیم و در عین حال خودشان را مدافع آن عملکرد معرفی می کنند؛ هیچ نقدی را نمی پذیرند حتی با این که زمان، گذشته و دولت احمدی نژاد به تاریخ سپرده شده است هنوز حاضر نیستند این عملکرد را نقد کنند.

وی ادامه داد: اصولگرایان، امروز خرید هواپیما، نو شدن ناوگان هواپیمایی و آبیاری قطره ای سیستان و بلوچستان را نقد می کنند ولی حاضر نیستند که عملکرد دولت احمدی نژاد و رفتار و اتلاف منابع را نقد کنند. هنوز نسبت به آن دوره تعصب دارند؛ نمی شود با این تغییر صرف ظاهری و این که گفته شود آقای احمدی نژاد را کنار گذاشته ایم به مردم نزدیک تر شد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: در همین جبهه نیروهای مردمی انقلاب از مجموع 21 کاندیدایی که در لیستشان هست نیمش باز از دولت احمدی نژاد و اطرافیان او هستند؛ این نشان می دهد که اینها فکر می کنند که اگر فقط ظاهر قضایا را تغییر دهند جامعه می پذیرد.

میرلوحی تصریح کرد: زمان دیگر گذشته است؛ یعنی الان هفتم اسفند هستیم و شیپور انتخابات دمیده شده و اینها اگر تازه بخواهند 21 نفر را ارزیابی و بررسی کنند و تصمیم بگیرند تا کاندیدای آنها برنامه های خود را تنظیم و به جامعه ارائه کند به انتخابات 96 قد نمی دهد و برای انتخابات بعدی می ماند.

**رقابت جدی تر به نفع روحانی است

وی افزود: اصولگرایان هر چقدر تلاش کنند و جبهه اصولگرایی متحدتر باشد رقابت جدی تری در انتخابات خواهد بود و فضا برای آقای روحانی بهتر است، مشارکت بالاتر می رود و فضا گرمتر می شود اما این که به گفته یکی از نمایندگان مجلس نهم که گفته قصدشان تخریب آقای روحانی و شکست رای اوست و این که در مناظره ها 8، 9 نفر بیایند و همه به وضع موجود حمله کنند و خودشان را ناجی کشور برای تغییر و تحول نشان دهند، اینها بحث هایی است که برخی دوستان ظاهرا از رفتار جریان اصولگرایی استنباط می کنند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: هیچ وقت جریان اصلاح طلبی و اعتدال به سادگی انتخابات را نبرده اند و همیشه در سخت ترین شرایط و با محدودیت های متعدد درهم پیچیده، کار و راه را باز و با مردم گفت و گو کرده است. در اینجا هم همین کار را خواهد کرد و زبان اصلاح طلبان و اعتدال برای گفت و گو با مردم زبان صریح و صادقانه ای است و این، موانع را برطرف می کند.
میرلوحی ادامه داد: اگر قصد اصولگرایان این باشد، منتظر خواهیم بود تا هفته های آینده که ببینیم حضرات، این که می گویند جبهه، مردمی است اولا مردمی بودنش ثابت و بالاخره معلوم شود چه کسانی هستند. الان هم رای هایی که برای شورای مرکزی جبهه دادند معنا دار است. به نظر می آید که این سازمان دهی و جمع کردن این جمعیت، مساله مربوط به احزاب و تشکل ها نیست.

وی افزود: یک سازمان دهی متفاوتی را می شود از رفتار، رای و اجتماع آن ها استنباط کرد که در روزهای آینده بیشتر روشن می شود تا ببینیم ترکیب این جمعیت جبهه مردمی اند و یا این که نهاد خاصی اینها را سازمان دهی و به تهران گسیل کرده است.

**جای تاسف است عده ای تازه می خواهند کاندیدای رئیس جمهوری را بررسی کنند/انتخابات دو ماه دیگر است

معاون سیاسی وزیر کشور در دوران اصلاحات گفت: برای ما جای تاسف است کسی در اسفند ماه بگوید که برای 29 اردیبهشت رییس جمهوری را تازه بررسی و بعد از عید معرفی می کنم. با گمنام های آنها کاری ندارم که برخی ها را سیاسیون کشور هم نمی شناسند، چه رسد به جامعه و مردم.

میرلوحی افزود: وقتی چهره های شناخته شده آنها را که نگاه می کنم می بینم اگر امروز بخواهد بنشیند و یک تیم کاری تشکیل دهد و برنامه ای بنویسد 6 ماه طول می کشد اما این حضرات چگونه می خواهند در 15، 20 روز و یا یک ماه به جامعه برنامه ارائه کنند و با چه زبانی و دیدگاهی، نمی دانم. بخصوص که الان می گویند ما مردمی هستیم.

**قبلا می گفتند جامعتین؛ امروز می گویند مردمی

وی ادامه داد: قبلا می گفتند جامعتین و رییس جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز می نشستند در جلسه ای متن 10بندی را هم تایید می کردند و نظرات خود را می گفتند اما امروز می گویند جبهه مردمی هستیم. گاهی وقت ها یک آئین نامه نوشتن برای کار کوچکی در شهرستان زمان خود را می طلبد چه رسد به این که برنامه رییس جمهوری یک مملکت برای چهار سال آینده باشد.

میرلوحی با اشاره به انتخابات سال 92گفت: آقای روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام کار کرده و به قول آقایان مکتب نیاوران را تشکیل داده بود و حالا در داخل و خارج، سیاست و اقتصاد برنامه آورده بود، آقای خاتمی هم اگر دوره اول این کار را کرد، تیم قوی را مدت ها قبل جمع کرده بود.

وی افزود: آقای روحانی هم به عنوان رییس جمهوری کار می کند و برنامه ششم را به مجلس داده و همه وزارت خانه برنامه های خود را تنظیم و ارائه کرده اند. ایشان با افراد گمنامی که در لیست آمده و می خواهند بگویند ما هم کاندیدا هستیم فرق می کند.

میرلوحی یادآوری کرد: اگر قرار است فرد، امیال و تشخیص شخصی خود را بدهد که این بلایی است که در دوره های نهم و دهم بر سر کشور آمد و این که یک کسی تصمیم بگیرد و ساختار و تیم کاری نباشد؛ آن می شود که شد.

**کارهای الان اصولگرایان به لباس بعد از 13به در می ماند

وی افزود: کارهایی که الان می شود(فعالیت های اصولگرایان) به لباس بعد از سیزده به در می ماند و به انتخابات 96 کفاف نخواهد داد مگر برای کاهش رای روحانی یا تخریب وی. این که اصولگرایان فکر می کنند جامعه نوخواه است و وضع موجود را برنمی تابد، نظریه خیلی سطحی است.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: اتفاقا در ایران سابقه این است که انتخابات دو دوره ای است و دلیلی ندارد که روحانی یک دوره ای باشد؛ بخصوص که بدیلی برای او وجود ندارد و بدیل هایی که به گمان اصولگرایان هستند، دغدغه آفرینند.

میرلوحی افزود: جامعه بازگشت به عقب نخواهد کرد و به جلو خواهد رفت؛ برنامه های اصولگرایان عموما بازگشت به عقب را نوید می دهد و هیچ کدام رو آینده نیست. اغلب شعارهایی که اصولگرایان تاکنون داده اند اولا عملی نشد و ثانیا نتیجه عکس داد.

**گفتند جلوی گرانی را می گیریم تورم به 43 درصد رسید

میرلوحی گفت: آنچه جناح اصولگرا در حوزه ارزش گرایی شعار دادند نتیجه عکس داد، در مسایل دینی و توجه به ارزش های انقلاب و خط امام هم، پاسخ عکس گرفتند. آمدند و گفتند جلوی گرانی را می گیریم که تورم 43درصدی را به ارمغان آوردند، آمدند گفتند ویژه خواری را چنان و چنان می کنیم و جلویش را می گیریم که اختلاس ها و گرفتاری ها را دیدیم.

وی اظهار داشت: اصولگرایان باید بی رو دربایستی گذشته خود را نقد کنند و بعد هم برنامه ای که حقوق اساسی مردم، آزادی مطبوعات،‌ احترام به فکر و فرهنگ و هنر و امثال آنها در آن باشد را ارائه دهند والا جاذبه‌ای ندارند. شعارهایی که اصولگرایان می دهند هر کدام برای بخشی از جامعه ایجاد دغدغه می کند. عملا برای برجام تا جایی که توانستند مانع تراشی کردند و برای سرمایه گذاری هر چه بتوانند مانع تراشی می کنند.

**صرفا تابلو مردمی داشتن به معنای بازگشت به مردم نیست

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تصریح کرد: به نظر می آید فاصله جریان اصولگرایی با جامعه و مطالبات و خواست مردم بیشتر می شود و صرفا تابلو مردمی برداشتن به معنای بازگشت به سمت مردم نیست. توصیه می شود اصولگرایان اگر چهار تا شعار اصلاح طلبان را لازم دیدند، تکرار کنند.

میرلوحی افزود: ما در انتخابات 94 به مردم چه قولی دادیم؟ ما می گوییم امید، آرامش و رونق اقتتصادی؛ مردم هم لطف و حمایت کردند. مردم وقتی دغدغه نداشته باشند و اگر رفتارها را صادقانه ببینند، محبت می کنند و کرامت دارند اما وقتی می بینند غیر صادقانه است و فقط برای کسب قدرت است به گونه ای دیگر رفتار خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: روحانی مدافع وضع موجود نیست و اتفاقا می شود گفت بر اساس برآوردهای کنونی بهترین مدافع آینده بهتر و متحول تر از امروز است.

**اصولگرایان می خواهند ما را فضای پر هزینه قبل از 92 برگردانند

معاون وزیر کشور دوره اصلاحات افزود: آقای روحانی چهار سال زحمت کشیده و کشور را به نقطه ای رسانده که می خواهد ثمرات زحمات خود، دولت و کشور نمایان شود. یعنی کم کم تورم تثبیت شود که مهار شده، رونق برگردد و آثار قراردادهای بین المللی و برجام کم کم نمایان شود.

میرلوحی تصریح کرد: روحانی نماینده افکار آیندگان است در حالی که آنها (اصولگرایان) می خواهند ما را به قبل از 92 و برجام و به همان فضای پر ادعا و پر هزینه و کم نتیجه برگردانند.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات تدبیر خواهد کرد و همانند انتخابات 94، رد صلاحیت ها و محدودیت را به فرصت تبدیل کردند حالا هم این کار را خواهند کرد. اصلاح طلبان به فراخور زمان و شرایط قطعا راه حل هایی را ارائه خواهند داد که اگر جریانی به قصد تخریب روحانی بخواهد بیاید، نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
1
این جبهه به اصطلاح مردمی و بقیه دوستانشان ، عروسکهای یک نمایش هستند . هر بار عروسکی به صحنه میاید تا مردم مشغول شوند .
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
سلام.نیاز به 9نفر نیست ما فقط دکتر احمدی نژاد را میفرستیم برای مناظره.اگه میتونن جلو خودشون حرف بزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
اي كاش بازهم همين گراني باشد ولي بازاركاركند رونق برگردد نه اينكه ركودحال حاضرحكم فرماباشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
هر دو جبهه شوخیه، فقط چشم واقع بین لازمه
سپرده گذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
ایا موسسه کاسپین سود سپرده ما را نزدیک عید بپردازد مارا از سکته نجا ت دهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین