کد خبر: ۴۲۹۸۸۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
می‌گویند کهنه مصرف‌کردن افتخار است؛ ما اهلش نیستم

از کنایه به دلواپسان و کاسبان تحریم تا انتقاد از صداوسیما و مخالفان شادی مردم/چطور مردم هرچه گریه کنند حلال است اما یک ذره بخندند حرام است؟/می‌گویند چه کار دارید از احمدی‌نژاد انتقاد کنید؟

نمی‌خواهم به سال ۹۲ برگردم ولی وقتی آن دولت روی کار بود می‌خواستیم انتقاد کنیم می‌گفتند انتقاد نکنید کار دولت را برهم نزنید. الان می‌گویند چه کار دارید انتقاد کنید؟/در حوزه قم اگر طلبه می‌خواست ورزش کند می‌گفتند از دین خارج شده/ چطور هرچه گریه کنند حلال است یک ذره بخندند حرام است؟ ایام عید و ایام ولادت حضرت فاطمه هم هست بگذارید چند روز مردم نشاط داشته باشند/می‌گویند کهنه مصرف‌کردن افتخار است؛ ما اهلش نیستم. ما می‌گوییم باید تجهیزات نو بیاید، هرکه می‌گوید نه راه دیگری برود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- نخستین مجمع ملی سلامت امروز با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزرا برگزار شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، گزیده اظهارات روحانی را می‌توانید در ادامه بخوانید: 

از کنایه به دلواپسان و کاسبان تحریم تا انتقاد از صداوسیما و مخالفان شادی مردم/چطور مردم هرچه گریه کنند حلال است اما یک ذره بخندند حرام است؟/می‌گویند چه کار دارید از زمان احمدی‌نژاد انتقاد کنید؟

*اگر بانوان ما در خیابان راه می‌روند و خدایی ناکرده آزار کلامی ببینند حرف در ذهن آنها اثر می‌گذارد روح او و آرامش او موثر است. سلامت از اینجا شروع می‌شود برخی گاز ماشینشان به بوق وصل است و مرتب بوق می‌زنند آزار دهندگی گوش در سلامت موثر است.

*اگر ما از تعامل با جهان بگوییم برخی بدشان می‌آید و روی تعامل با جهان حساسیت دارند و از تقابل خوششان می‌آید نمی‌دانم این تقابل برایشان چه چیزی آورده البته برای برخی نان آورده است.

*شما وقتی تعامل با جهان ندارید و دچار تحریم هستید از کود و سم غیراستاندارد استفاده می‌کنید. کشوری که کود استاندارد دارد هم آن را به شما نمی‌دهد کشوری که مشتری ندارد به شما کود می‌دهد. برخی کشورها ساختارشان برای تحریم‌ها ایجاد شده اگر در جهان تحریم نباشد، دکان این کشورها برچیده می‌شود.

*دانشگاه‌ها و محققان ما باید در تعامل با جهان باشند. ذکات علم یاد دادن به دیگران است ما هم باید یاد بدهیم و هم یاد بگیریم. برخی فکر می‌کنند هرچه قفل دروازه‌های کشور بیشتر باشد امنیت و سلامت بیشتر است. ما ملتی بزرگ داریم. این طور درست نیست.

*از استاد دانشگاه هم باید نگران باشیم که برای مطالعات می‌رود خارج و از استادی که به ایران می‌آید هم باید ناراحت باشیم. یک عده هم خودشان ذهنشان آشفته و نگران است هم تولید نگرانی می‌کنند. 

* البته من نمی‌خواهم برگردم به سال ۹۲ چون برخی به دلیل آمارهای آن دوره که مشعشع است ناراحت می‌شوند که از قبل از این دولت بگوییم. می‌گویند همین آمارهای خودتان را بگویید به دولت قبل چه کار دارید؟ وقتی آن دولت روی کار بود می‌خواستیم انتقاد کنیم می‌گفتند انتقاد نکنید کار دولت را برهم نزنید. الان می‌گویند چه کار دارید انتقاد کنید؟  

*آغاز دولت ما مشکلات فراوانی داشتیم وضع دارو در آن زمان را در نظر بگیرید. دارو کم بود. برخی آلزایمر سیاسی گرفته‌اند و یادشان می‌رود آن وقت وضع دارو و درمان چه بود. یادشان می‌رود که وضعیت دارو و درمان، قیمت دارو و تجهیزات پزشکی چگونه بود. یادشان رفته بود برخی داروها و تجهیزات به دست ما نمی‌رسید.

*از وزیر بهداشت سوال کردم از ابتدای دولت وضعیت دارویی چگونه است و چقدر گران شده است، ایشان گفت حداقل ۲۰ درصد داروهای خارجی و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی نسبت به آغاز دولت ارزان شده است. پس چرا نمی‌گوییم؟ چرا رسانه ملی ما...یک جاهایی گوشت دو روز گران می‌شود اخبار تلویزیونی در خبر نخستش به قصابی می‌رود و می‌پرسد گوشت چقدر گران شده است و اگر گوشت ارزان شود، این خبر را منتشر نمی‌کند یا در آخرین اخبارش می‌گوید.

*ورزش برای ما حکم تشریفات را پیدا کرده است به خاطر دارم در حوزه قم بودیم اگر یکی در حجره‌اش صبح ورزش می‌کرد می‌گفتند تقوایش کم است، باور کنید اگر طلبه می‌خواست ورزش کند می‌گفتند از دین خارج شده و یا اگر ۵ دقیقه ورزش می‌کردند می‌گفتند این فرد دیگر عالم نمی‌شود، باید دود چراغ بخورد خب دود چراغ را شب بخورد اتفاقی نمی‌افتاد.

*ما یازده میلیون نفر را بیمه کردیم و همه مردم را زیر پوشش بیمه قرار دادیم و در بیمارستان‌ها را بر روی مردم نیازمند باز کردیم و در نقاط دور افتاده نیز مردم را پذیرفتیم. این یعنی عدالت دز سلامت و درمان. این کار باید توسعه پیدا کند.

* ما در سال ۹۴ و ۹۵ سال سختی داشتیم و این سختی به بخش سلامت هم می‌رسد. در سال ۹۳ و ۹۴ ماه‌هایی بوده که نفت ما ۲۵ دلار فروش رفته الان شده ۵۰ دلار. یعنی نسبت به ۱۰۸ و ۱۱۲ دلار از نصف هم کمتر است. تمام کشورهای تولیدکننده نفت اولین کاری که کردند از ذخایرشان استفاده کردند. هر کشوری ذخایری دارد برای روز مبادا. حالا فرض کنید شما به روز مبادا برسید بانک بگوید پول باید بیاورید. ما صندوق ذخیره حساب درست کردیم برای روز مبادا حالا به ما روز مبادا گفتند پول بریزید. ما بیست درصد از درآمد سال ۹۳ را به صندوق ریخته‌ایم، ۲۰ درصد از درآمد سال ۹۴ به صندوق رفته و امسال مجلس می‌گوید ۳۰ درصد بریزید. اصلا همه‌اش را توی صندوق بریزید. ما هم برویم توی صندوق کنار آنها.

*ما اگر یک ذره مردم نشاط داشته باشند ناراحت می‌شویم. چطور هرچه گریه کنند حلال است یک ذره بخندند حرام است؟ بگذارید جامعه و جوانان نشاط داشته باشند بدون نشاط نمی‌شود به آینده فکر کرد سلامت جسم و روح بدون نشاط نمی‌شود. ایام عید و ایام ولادت حضرت فاطمه هم هست بگذارید چند روز مردم نشاط داشته باشند.

*مردم را مایوس نکنید دروغ نگویید مردم را نسبت به آینده کشور و نظام مایوس نکنید ما آینده خوب خواهیم داشت.

*ما دولتی هستیم که می‌گوییم از سرمایه خارجی باید استفاده کرد، هرکه می‌گوید نه راه دیگری برود. ما می‌گوییم اگر باید بیمارستان بزرگ درست کنیم اگر یک شریک خارجی هم در آن باشد درمان مردم درست‌تر انجام می‌شود باید انجام شود. ما می‌گوییم ناوگان هوایی ما هواپیمایی جدید می‌خواهد. ما می‌گوییم اگر نیاز داریم در ریل‌مان به لوکوموتیو، باید بخریم.

*می‌گویند کهنه مصرف‌کردن افتخار است؛ ما اهلش نیستم. ما می‌گوییم باید تجهیزات نو بیاید و فناوری رشد کند و ارتباط با دنیا تقویت شود. اعتقاداتمان و ارزش‌هایمان برای ما مقدس است و با کسی معامله‌اش نمی‌کنیم. باید حرف بزنیم و تلاش کنیم و تجربیاتمان را تبادل کنیم. امروز معضل محیط زیست در خوزستان و ریزگردها در این شهر چه مشکلاتی برای مردم مرزبان و فهیم ما ایجاد کرده؟  این باید حل شود ما باید به دنبال آن برویم وقتی آب تالاب را قطع می‌کنید تالاب خشک می‌شود و این تبدیل به ریزگرد می‌شود.

* وقتی بخشی کشاورزی متوقف شده و ما حق‌آبه این‌جا را ندادیم و خشک شده این طور می‌شود. وقتی ما حق آبه  نمی‌دهیم مسئولیم. یک عده می‌گویند چرا در دریاچه ارومیه شما این قدر سرمایه‌گذاری کردید. شما ببینید اگر سرمایه‌گذاری نمی‌کردیم برای ۱۴ استان چه اتفاقی می‌افتاد. در هورالعظیم هم همین طور است. در اهواز اعلام کردیم منطقه هور العظیم ۷۱ درصد آب‌گیری شده و ۳۰ درصد مانده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
23
21
درود بر شرفت . لعنت و ننگ بر .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
19
7
رئيس جمهور محترم و منتخب جناب آقاي دكتر روحاني؛ ان‌شاءالله همواره دست حق به همراه و پشت و پناهت باشد. الهي آمين
پاسخ ها
فطروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خداوند همه را به راه راست هدایت کند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
5
12
صدای موتور این موتوری ها من یکی را کشته
فطروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
4
8
بازهم فرافكني دولت و متهم كردن ديگران،خانم وزير كه اطلاع داريد كه خانواده در زندان تشريف دارن براي پاره ايي از مفاسد و داستان پرغصه صندوق ذخيره فرهنگيان و البته حقوق هاي نجومي و ...البته كه فقط فرافكني و متهم كردن ديگران براي دولت مانده .
ناشناس
|
France
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
6
1
راست میگویند چرا از احمدی نژاد انتقاد می کنید چون درستش این است که ایشان در دادگاهی محاکمه و جوابگوی این همه پاکی های دولت مردمی و بگم بگم هایش که نوعی تهدید بود بشود شاید هم عده ای از این محاکمه متضرر میشوند و علاقه ای به محاکمه اش و یا مناظره تلویزیونی ندارند و گرنه این همه بد گویی پشت دولت ایشان میشود و خود وی و دوستانش سکوت اختیار میکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین