کد خبر: ۴۳۰۰۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

نیروهای عراقی به ۲۵۰ متری مرکز موصل رسیدند

فرمانده پلیس عراق از رسیدن نیروهای عراقی به ۲۵۰ متری «حی الدواسه» در مرکز شهر موصل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهایش به فاصله ۲۵۰ متری «حی الدواسه» در مرکز موصل رسیده اند.

وی همچنین از کشته شدن ۱۰۲ تروریست و دستگیری ۴ نفر دیگر و انهدام ۴۵ خمپاره انداز طی عملیات نظامی جاری در کرانه راست (غرب) موصل خبر داد.

جودت گفت: یگان های تیپ پنجم پلیس به عمق حی الطیران نفوذ کرده و به فاصله ۲۵۰ متری الدواسه رسیدند. یگان های کماندو پلیس نیز به فاصله ۴۰۰ متری حی الدواسه نزدیک شده و موانع دفاعی را در مرکز حی الطیران نصب کردند.

وی افزود: یگان های واکنش سریع پلیس نیز به الجوسق یورش برده و به فاصله ۵۰۰ متری پل چهارم رسیدند. همچنین ۱۰۲ تروریست کشته، ۴ تروریست دستگیر و ۴۵ خمپاره انداز و یک بیمارستان صحرایی منهدم گردید.

جودت روز جمعه گذشته از نزدیک شدن نیروهای پلیس عراق به فاصله یک کیلومتری حی الدواسه خبر داده بود. این منطقه در مرکز شهر موصل قرار دارد و ساختمان های دولتی مهم را در خود جای داده است.

گفتنی است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی کرانه راست (غرب) موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق فرمان اجرای آن را صادر کرد.

عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش پس از آن به مرحله اجرا درآمد که حیدر العبادی اواخر مهرماه گذشته رسما آغاز آن را اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین