کد خبر: ۴۳۰۳۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
طرح‌های جدید و تحول آفرین در بندر چابهار به بهره برداری خواهد رسید

تحقق وعده دولت/گاز به زاهدان رسید/رییس‌جمهور: این سفر، سفر وفای به عهد است+تصاویر

تحقق وعده های دولت حاصل وحدت تمام اقوام و مذاهب استان است/ توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویتهای این دولت بوده و هست/ شرق توسعه یافته، به نفع کل کشور و همسایگان است/ به تدریج تمام شهرستانهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می شوند
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه مناطق شرقی و سواحل مکران از اولویتهای این دولت بوده و هست، شرق توسعه یافته را به نفع کل کشور و همسایگان برشمرد و اظهارداشت: تمام تلاشهای دولت در عرصه خارجی و داخلی برای توسعه ایران و اشتغال جوانان عزیز است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی و خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان گفت: بزودی طرح های جدید و تحول آفرین برای منطقه، در بندر چابهار به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه در ایامی که به نام حضرت فاطمه زهرا(س) و دختر پیامبر اسلام(ص) تعلق دارد، گفت: حضرت فاطمه(س) براساس روایات علمای  شیعه و سنی، پاره تن پیامبر است و همه مسلمانان به خاندان و اصحاب پیامبر(ص) احترام می‌گذارند و راه و سیره زندگی اسلامی را از برکت آنها آموخته اند.

 دکتر روحانی با اشاره به سه سفر خود به استان سیستان و بلوچلستان در دوره فعالیت دولت یازدهم ، افزود: البته این سفر استانی محسوب نمی‌شود، بلکه سفر وفای به عهد است چرا که ما در سفر اول وعده‌هایی به شما دادیم و شما مردم مطالباتی داشتید و طرح‌ها و پروژه‌هایی اعلام شد و قول دادیم که دولت همه توان و تلاش‌خود را برای اجرای وعده‌ها بکار خواهد رفت.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: امروز خوشحالم که بسیاری از وعده‌های دولت در این استان محقق شده و همه وعده ها و پروژه های اعلام شده نیز با تلاش مسئولان به انجام خواهد رسید.

گاز به زاهدان رسید/رییس‌جمهور: این سفر، سفر وفای به عهد است

دکتر روحانی تأکید کرد: آنچه امروز به ثمر نشسته در سایه وحدت و انسجام مردم استان اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف اعم از بلوچ و سیستانی است که به جهان نشان دادند در دورانی که در بسیاری از کشورها بیگانگان شعله اختلافات و انشقاق را ترویج می‌کنند، در کشور ما همه اقوام و مذاهب برادرانه در کنار هم برای آبادانی و توسعه ایران عزیز تلاش می‌کنند.

رییس‌ جمهوری ضمن قدردانی از وحدت ، همدلی و انسجام مردم استان سیستان و بلوچستان ، گفت: امروز دیگر آن روزگاری نیست که مرزهای شرقی ما در استان سیستان و بلوچستان ناامن باشد، بلکه امروز به همت مردم، علما و طوایف در سایه ایثار نیروهای مسلح اعم از ارتش، بسیج و نیروهای امنیتی، همه ذهن‌ها و فکرها سیستان و بلوچستانی امن برای توسعه ایران عزیز را می‌شناسند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت در مذاکرات با همه همسایگان استان سیستان و بلوچستان از جمله پاکستان، افغانستان و عمان تلاش کرده که حسن همجواری، برادری و همسایگی صمیمانه را مد نظر داشته باشد، گفت: ما باید با همه برادرانمان در منطقه و همسایگان ایران با برادری و اخوت برای توسعه کل منطقه تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری توسعه شرق کشور، توسعه سواحل مکران و انسجام و وحدت ملی مذهبی و قومیتی در سراسر ایران را از اهداف مهم دولت یازدهم برشمرد و برپایبندی دولت بر این اهداف تأکید کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک با تلاش مسئولان در سواحل مکران و چابهار و جنوب استان شاهد تحول بزرگی خواهیم بود و طرح‌های جدید در بندر چابهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر روحانی ادامه داد: امروز با نصب اسکله جدید در بندرچابهار، ظرفیت این بندر از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن خواهد رسید که معنای آن ایجاد یک تحول بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان و کل منطقه خواهد بود.

گاز به زاهدان رسید/رییس‌جمهور: این سفر، سفر وفای به عهد است

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: در مراسم امضاء سند همکاری در بندر چابهار که نخست وزیر هند و رییس جمهور افغانستان نیز حضور داشتند، نخست وزیر هند اعلام کرد که یک قرن دیگر جهان خواهد فهمید که امضاء این سند، چه تحول بزرگی در منطقه رقم خواهد زد و حقیقتاً نیز این یک کار عظیم و بزرگ برای استان سیستان و بلوچستان خواهد بود که دارای جایگاهی مهم و استراتژیک در کشور است و ایران عزیز را به اقیانوس ها وصل کرده است.

دکتر روحانی با تشکر از همه وزرا، مسئولان استانی، ائمه جمعه و همه کسانی که در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های این استان تلاش کرده‌اند، گفت: همه دست به دست هم دادند تا امروز شاهد تحولی بزرگ در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: در زمینه توسعه آموزش برای فرزندان استان سیستان و بلوچستان براساس گزارش استاندار، 120 هزار نفر از نوجوانانی که به مدرسه نمی‌رفتند و یا کودکانی که از سن مدرسه آنها گذشته بود، جذب مدارس شدند که این اقدامی ارزشمند در زمینه آموزش و پرورش فرزندان استان است.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان از 6 هزار پروژه سلامت که در کشور در حال اجرا است، 600 پروژه به استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، که یا اجرا شده و یا در حال اجرا است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان نسبت به شناسایی و آماده‌سازی معادن برای بهره‌برداری، وعده‌هایی به مردم داده شد، گفت: امروز عملیات اکتشاف در نوار جنوب انجام شده و براساس گزارش‌ها، ده‌ها معدن ارزشمند، از جمله مس و طلا در استان وجود دارد که باید با تلاش، معادن را آباد کنیم تا جوانان این منطقه مشغول بکار شده و شاهد توسعه استان باشیم.

دکتر روحانی تأکید کرد: تمام اهتمام و تلاش دولت در داخل کشور و مذاکرات خارجی و برجام بر توسعه ایران و اشتغال جوانان است.

رییس‌ جمهوری افزود: ما امروز برای ایجاد اشتغال نیاز به سرمایه، آموزش، فناوری‌های نو و تحرک در بخش‌های مختلف داریم.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید در کنار توسعه بنادر در راستای اجرای پروژه راه‌آهن از چابهار به زاهدان و پس از آن تا خراسان و سرخس، تلاش کنیم، گفت:‌ امروز راه‌آهن ایران از طریق، اینچه برون به راه‌آهن ترکمنستان، آسیای مرکزی و چین متصل شده و باید تلاش کنیم تا این پروژه در شرق کشور به ثمر برسد تا شاهد تحول در بخش حمل و نقل ریلی باشیم.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: شرق توسعه یافته به نفع کشور و همسایگان شرقی و جنوبی و جوانان امروز و فردای میهن است.

دکتر روحانی بهره مندی مردم زاهدان از نعمت گاز را اقدامی بزرگ و تحقق یکی از وعده های  دولت به مردم استان برشمرد و با تقدیر از وزیر نفت و شرکت گاز ، گفت: به تدریج تمام شهرستانهای دیگر استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه گاز، برای توسعه رفاه مردم و زیرساخت‌های صنایع و مشاغل حائز اهمیت است، گفت: امروز آنچه که دو سال پیش در زاهدان به مردم قول داده شد، محقق شده و از همه تلاشگران در این راستا و مردم عزیز استان قهرمان‌پرور سیستان و بلوچستان تشکر می‌کنم.

دکتر روحانی در پایان دستور افتتاح این پروژه را با توکل به خداوند بزرگ و توسل به روح بلند حضرت زهرا(س) صادر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ادریس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
12
5
با سلام.متاسفانه هنوز هشتاد کیلومتر لوله گزاری مونده و این تصاویر فقط شوی تبلیغاتیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
6
19
روحانی ، مرد عمل است . برعکس احمدی نژاد که فقط حرف میزد آنهم حرفهای دروغ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
بیشتر پروژها در دولت قبل استارت زده شده
ناشناس
| Saudi Arabia |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
درسته خیلی از پروژه ها استارتش از دولت قبل خورده...مثل خشک کردن خوزستان وخیلی از ویرانی ها....!!!!
ما خیلی از دولت آقای روحانی ممنونیم....ایشالا گاز به زودی به خونه هامون هم میرسه...
سارانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
2
5
سلام
ممنون ازدولت محبوب روحانی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین