کد خبر: ۴۳۰۴۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
درخواست جمهوری‌خواهان از ترامپ برای افشاگری علیه اوباما

آمریکن اینترپرایز: آمریکا ۴۰۰ میلیون‌ دلار به ایران باج داده است/ ترامپ چه‌ خواهد کرد؟

در آن زمان گمانه‌زنی‌ها بر این بود که مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار بوده است اما بعدا فاش شد که این رقم سه برابر بیش از رقم تصور شده اولی بوده که برای آزادی زندانیان آمریکایی به ایران پرداخت شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «مایکل روبین» پژوهشگر اندیشکده دست راستی «امریکن اینترپرایز» که به اتخاذ مواضع ضد‌ایرانی شهرت دارد، در یادداشتی از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول از سوی امریکا به ایران در دولت اوباما به عنوان اهرمی برای آزاد‌کردن زندانیان آمریکایی در ایران یاد کرده است و این پول را نوعی باج دولت اوباما به ایران قلمداد می‌کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ او می‌نویسد: «من در ماه سپتامبر در برابر کمیته خدمت مالی مجلس شهادت دادم که دولت اوباما به ایران باج پرداخت کرده است. در آن زمان گمانه‌زنی‌ها بر این بود که مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار بوده است اما بعدا فاش شد که این رقم سه برابر بیش از رقم تصور شده اولی بوده که برای آزادی گروگان‌های آمریکایی به ایران پرداخت شده بود. در آن جلسه استماع روشن شد که مقام‌های وزارت امور خارجه آمریکا به کمیته مجلس نمایندگان دروغ گفته بودند. در دولت اوباما مقام‌های دولتی به گونه‌ای رفتار می‌کردند که مبادا کسی درباره پول پرداخت شده به ایران سوالی بپرسد.»

آمریکن اینترپرایز: آمریکا ۴۰۰ میلیون‌دلار به ایران باج داده است/ترامپ چه‌خواهد کرد؟

در ادامه این گزارش آمده است: «حسین نجات» معاون اطلاعاتی سپاه با نوعی اساس فخرفروشانه در ۲۳ فوریه گفته بود که ایران، ایالت متحده را مجبور به پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار باج برای آزادی جیسون رضاییان خبرنگار زندانی واشنگتن پست در آن کشور کرده است. این چه معنایی برای ایالات متحده دارد؟»

مایکل روبین می‌نویسد: «متاسفانه آسیب‌های پول پرداخت شده در حال حاضر دیده می‌شوند. اکنون ترامپ نیز دولت اوباما و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا کری را در مظان اتهام قرار داده که بر سر زندانیان، به ایران باج داده‌اند. مشکل اصلی با پذیرش شرایط زندانیان بوده است. اوباما قول داده بود که شفاف‌ترین دولت در تاریخ آمریکا باشد که این‌گونه نشد. پنج هفته از ترک مقام ریاست جمهوری توسط اوباما می‌گذرد و اکنون ترامپ این قدرت را دارد که به افشاگری درباره اقدام دولت اوباما در معامله با ایران و باج دادن به آن کشور بپردازد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
1
هر چی میکشیم از خودیه
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
بنده برجامی که منجر به بازشدن سفارت نشه رو قبول ندارم .....
علی معرف فعال سیاسی
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
بنده برجامی که منجر به بازشدن سفارت نشه رو قبول ندارم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
0
0
دولت اوباماست یک فرصت تاریخی بی بدیل بود که دیگه تکرار نمیشه....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین