کد خبر: ۴۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱

ورود هیات کره شمالی به مالزی برای تحویل جسد «کیم جونگ نام»

یک هیات عالی رتبه دیپلماتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) به منظور تحویل گرفتن جسد برادر ناتنی کیم جونگ اون وارد کوآلالامپور پایتخت مالزی شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مساله مناقشه بر سر جسد کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون که در تاریخ 13 فوریه در فرودگاه کوآلالامپور با ماده کشنده شیمیایی VX ترور شد جدال دیپلماتیک شدیدی را میان مالزی و کره شمالی به وجود آورده است.

کره شمالی حتی با اینکه مقامات مالزی جسد برادر ناتنی کیم جونگ اون را کالبد شکافی کنند، مخالفت کرده اما در مقابل مالزی نیز  برای تحویل این جسد بدون گرفتن نمونه‌های DNA و تطبیق آن با DNA یکی از خویشاوندان وی مقاومت می‌کند.

هیات کره شمالی که به مالزی سفر کرده شامل ری تونگ ایل، یک معاون سابق سفیر کره شمالی در سازمان ملل است که امروز (سه‌شنبه) در صحبت با خبرنگاران در نزدیکی سفارت کره شمالی گفت: این دیپلمات‌ها به مالزی سفر کردند تا علاوه بر تحویل جسد کیم جونگ نام متهم کره شمالی دستگیر شده در ارتباط با این پرونده را نیز آزاد کنند.

وی همچنین گفت که این هیات خواهان توسعه روابط دوستانه میان کره شمالی و مالزی است.

مالزی تایید کرد که قربانی این ترور کیم جونگ نام بوده اما کره شمالی گفته که این قربانی تنها یک تبعه کره شمالی با گذرنامه دیپلماتیک بوده است.

براساس مشاهده تصاویر دوربین‌ها ترور کیم جونگ نام با برنامه ریزی دقیق در میان جمعیت مسافران در فرودگاه کوآلالامپور انجام شد و به گفته مقامات مالزی ماموران کره شمالی که دو زن بودند در این ترور ماده کشنده VX را روی صورت وی پاشیدند.

دادستان کل مالزی محمد آپاندی علی امروز گفت که دو متهم زن این ترور شامل زن اندونزیایی به نام سیتی آیسیاه و زن ویتنامی به نام دوآن تی هون قرار است فردا (چهارشنبه) با اتهام قتل روبرو شده و در صورت محکوم شدن حتما اعدام می‌شوند.

هر دو زن براساس گزارشات مدعی شدند که تصور می‌کردند کاری که می‌کردند یک نمایش تلویزیونی برای شوخی با مردم است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین