کد خبر: ۴۳۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۳۶

آیا امریکا واقعا به ایران حمله می کند؟

آفتاب‌‌نیوز : جرج بوش رئیس جمهور امریکا بارها گفته است که  هیچ برنامه ای برای حمله به ایران ندارد ولی دیک چنی مشاور او گفته است که ایالات متحده در صورت نیاز به ایران حمله می کند. 
بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی بر این باورند که حمله احتمالی امریکا به ایران یک حمله نظامی زمینی نظیر آنچه که امریکا در عراق و برای تغییر رژیم این کشور انجام داد ه نیست بلکه یک حمله هوایی یا موشکی محدود به مراکز هسته ای ایران خواهد بود.هنگامی که موسسه گلوبال ریسرچ مقاله ای در خصوص حمله احتمالی امریکا به ایران منتشر کرد بسیاری از مردم آن را غیر واقعی و غیر قابل تصور دانستند. در همان حال روزنامه های ایرانی به نقل از منابع خبری عربی اخباری در خصوص حمله احتمالی امریکا و اسرائیل در اوایل سال نو ایرانی منتشر کردند. 
هفته گذشته حسنی مبارک رئیس جمهور مصر به بوش هشدار داد که به ایران حمله نکند. این خبر این تصور را به وجود آورد که احتمال یک حمله نظامی به ایران وجود دارد. نگاه مردم ایران به  موضوع این است که حمله احتمالی به ایران در اوایل سال نو فارسی نظیر تهاجم امریکا به عراق در آغاز سال نو ایرانی در سال 2003 اتفاق نمی افتد. 
کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا ماه گذشته از کنگره این کشور در خواست یک بودجه 75 میلیون دلاری برای تقویت و حمایت از گروه های ایرانی طرفدار امریکا و مقیم در این کشور کرد.چنین اقداماتی انقدر قدرت ندارند که بتوانند تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آورند ولی حاوی پیامی روشن و شفاف برای تهران هستند.ولی گفته می شود
در صورتی که اسرائیل به ایران حمله کند این حملهعواقب بسیاری از نظر مادی و سیاسی بر این رژیم در پی خواهد داشت چرا که حماس متحد استراتژیک ایران است. در هفته های اخیر جودیت یاف یکی از افسران عالی رتبه سابق CIA و پروفسور مرکز مطالعات استراتژیک امریکا در مصاحبه ای گفته بود جنگ با ایران خطرناک ترین اتفاقی است که ممکن است در منطقه خاورمیانه اتفاق بیافتد ا و به این موضوع اشاره کرده بود که تعامل با یک ایران هسته ای خیلی بهتر از آغاز یک جنگ جدید در منطقه خاورمیانه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
1
غرب این می داند که ایران کشوری بززگ است با مردمی غیوراگر در منطقه ان هم در خاک ایران جنگی رخ دهد دیگر برای غرب در خاور میانه جای ندارد باید از تیر غرش ایرانی به دور باشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین