کد خبر: ۴۳۱۲۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
در حاشیه کشته شدن کیم جونگ نام

دیدار با خانواده کیم جونگ اون/ با خانواده رهبر کره شمالی آشنا شوید+تصاویر

کیم جونگ اون ۳۳ ساله شباهت زیادی به پدربزرگش دارد؛ به طوری که مدتی نخبگان قدیمی در کره شمالی به او خیره می‌شدند و برخی از آنان می‌گفتند که این شباهت در نتیجه عمل جراحی پلاستیک احتمالی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- کشته شدن کیم جونگ نام در تاریخ ۱۳ فوریه فرصت خوبی را فراهم آورده است مروری داشته باشیم بر شجره‌نامه خانواده کیم و مهمترین اعضای خانواده هیئت حاکمه در کره شمالی.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی چهار عضو از مهمترین اعضای خانواده کیم هستند: کیم ایل سونگ بنیانگذار جمهوری، نخستین همسر او کیم جونگ سوک که در سال ۱۹۴۹ میلادی فوت کرد، فرزندان و پسر او کیم جونگ ایل که رهبر پیشین کره شمالی بود و پسر او کیم جونگ اون که رهبر کنونی کره شمالی است. 

دیدار با خانواده کیم جونگ اون/ با خانواده رهبر کره شمالی آشنا شوید+تصاویر

قتل اخیر در تاریخ ۱۳ فوریه مجموعه‌ای از ارتباطات خانوادگی پیچیده همسران و رقابت‌های شخصی و سیاسی میان اعضای خانواده را برجسته کرد. کیم جونگ اون ۳۳ ساله شباهت زیادی به پدربزرگش دارد؛ به طوری که مدتی نخبگان قدیمی در کره شمالی به او خیره می‌شدند و برخی از آنان می‌گفتند که این شباهت در نتیجه عمل جراحی پلاستیک احتمالی بوده است. او اما برخی از صفات پدرش را دارد؛ هماند تئوری توطئه‌. او پسر دردانه رهبر پیشین کره شمالی بود و توانست تحصیلات عالیه را به اتمام رساند. برخلاف پدرش که شخصیتی درونگرا داشت کیم جونگ اون مانند مادرش اجتماعی و برونگراست. در حالی که پدر او تعاملاتش با اطرافیانش سفت و سخت و رسمی بود، جونگ اون شادی خود را نشان می‌دهند و خود را در آغوش شهروندان کره شمالی قرار می‌دهد و با آنان دیدار می‌کند. به نظر می‌رسد شخصیت او یک ترکیب سمی است. شخصیت او برای حفظ زیردستانش و اجرای امور داخلی کشورش مناسب است اما زمانی که خبر پاکسازی‌ها و تسویه‌حساب‌های خانوادگی او و از جمله قتل اخیر برادرش به بیرون درز می‌کند، این موضوع ناظران در جامعه بین‌المللی را نگران می‌کند. 

خویشاوندان کیم جونگ اون /خواهران محبوب

کیم سول سونگ: ۴۲ ساله و خواهر کیم جونگ اون است. او فرزند کیم جونگ ایل بوده است‌. سول سونگ همفکری زیادی با پدر و پدربزرگش داشته است. برای سال‌ها او مدیر برنامه‌های سفر کیم جونگ ایل بود و ترتیبات امنیتی برای برنامه‌های او را فراهم می‌کرد. رهبر پیشین کره شمالی از مهارت‌های سیاسی دخترش استفاده می‌کرد و او را به عنوان سفیر در کشورهای خارجی به کار گرفته بود. ‌او از اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی به این سو به عنوان یک بازیگر پنهان در پشت پرده در قصرها فعالیت کرده و صاحب چندین شرکت تجاری بزرگ است. ماهیت رابطه میان سول سونگ و جونگ اون برای بسیاری شناخته شده نیست با این حال، او نقش مهمی در رژیم کره شمالی دارد. 

به نظر می‌رسد او ممکن است جانشین احتمالی برای رهبر فعلی کره‌شمالی باشد؛ در صورتی که اتفاقی برای جونگ اون حادث شود. 

کیم یو جونگ: او ۲۹ ساله و جوان‌ترین فرزند جونگ ایل بوده است و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران جونگ اون و همراهان او بوده است. مانند خواهر بزرگترش سول سونگ، یو جونگ نیز از فرزندان محبوب بوده است. مقام رسمی او معاونت ریاست در رسانه دولتی حکومت کره شمالی و همچنین معاون در امور فرهنگی آن رسانه است با این حال، مسئولیت برنامه‌ریزی برای دیدارها و برنامه و انتخاب مخافظان برادرش را نیز برعهده دارد. یو جونگ در آینده سیاسی آن کشور نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. دیدار با خانواده کیم جونگ اون/ با خانواده رهبر کره شمالی آشنا شوید+تصاویر

برادران ناتنی کیم جونگ اون 

کیم جونگ نام: او ۴۵ ساله بود و بزرگترین پسر جونگ ایل حاصل رابطه او با یک بازیگر کره‌جنوبی به نام سونگ‌های ریم بود. جونگ نام با خانواده روشنفکر مادرش در خفا بزرگ شد در آن زمان پدرش در حال تثبیت قدرت خود بود او خارج از کره‌شمالی زندگی کرد و این دوری ۱۰ سال به طول انجامید و در سوئیس و روسیه به ادامه تحصیل پرداخت. او تردید خود درباره نظام سیاسی کره شمالی را به پدرش گفت در نهایت اما کار در درون رژیم را در پلیس ملی آن کشور آغاز کرد. در افتتاح بخش فناوری اطلاعات به آن نهاد کمک کرد. همیشه گمانه‌زنی‌هایی درباره جانشینی، او به جای پدرش مطرح می‌شد. جونگ ایل اما در نهایت تصمیم گرفت که او در خارج از کره شمالی باقی بماند. جونگ نام برای برخی از حساب‌های خانواده کیم در خارج از کره شمالی را مدیریت می‌کرد و در امور مهمی چون رسیدگی به فرستادگان شخصی رهبر کره شمالی به خارج از آن کشور نقش داشت. با این حال، او رک و صریح انتقادات خود را نیز با موروثی بودن قدرت در کره شمالی مطرح می‌کرد. 

کیم جونگ چول ۳۵ ساله برادر ناتنی دیگر کیم جونگ اون است. او پسر ارشد حاصل از ازدواج جونگ ایل با همسر چهارمش کو یونگ هوی می‌باشد که علاقه بسیار کمی به سیاست نیز دارد. جونگ چول همانند پدرش عاشق موسیقی و فیلم و نوشتن است. او سمت رسمی نیز دارد و به عنوان نویسنده در نشریات رسمی رژیم کره‌شمالی می‌نویسد. اما شور و شوق زیادی نیز به گیتار الکتریک و موسیقی بلوز آمریکایی و موسیقی راک دارد و عاشق اریک کلاپتون گیتاریست معروف است. 

بانویی قدرتمند 

کیم یونگ هویی ۷۰ ساله دختر حاصل از نخستین ازدواج ایل سونگ است. او جوان‌ترین و مورداعتماد‌ترین خویشاوند جونگ ایل و محرم اسرار و دستیار او بود. او با جانگ سونگ تائک ازدواج کرد که در سال ۲۰۱۳ میلادی به قتل رسید با این حال، آن دو از دهه ۸۰ میلادی از هم جدا شده بودند. او همچنین روابط نزدیک با جونگ نام داشت که به‌تازگی به قتل رسید. جدایی از شوهرش سبب شد او به نیرویی قدرتمند در سیاست کره‌شمالی تبدیل شود. او تقریبا تنها فردی بود که دسترسی همیشگی و شخصی به برادرش داشت. او تا زمانی که برادرش در سال ۲۰۱۱ میلادی زنده بود در کنار او قرار داشت. او همچنین به برادرزاده خود کمک کرد تا نقش رهبری کشور را برعهده گیرد. هم‌اکنون ترکیبی از سرخوردگی و مشکلات جسمانی سبب شده او از نظر سیاسی ناتوان شود. از سال ۲۰۱۳ میلادی به این سو او در انظار عمومی دیده نشده است. 

دیگر اعضای خانواده کیم 

کیم یونگ جو ۹۵ ساله کوچکترین پسر ایل سونگ بوده است. او برای سال‌ها در فاصله دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی رهبری سازمان قدرتمند هدایتگری را برعهده داشت. برخی گمان می‌کردند او احتمالا جانشین برادرش بزرگترش خواهد بود. با این حال، مشکلات سلامتی سبب شدند تا جونگ ایل او را به حاشیه براند و از اوایل دهه ۹۰ میلادی او از انظار عمومی مخفی شد و گاهی اوقات در مراسم عمومی حاضر شده است. 

دیدار با خانواده کیم جونگ اون/ با خانواده رهبر کره شمالی آشنا شوید+تصاویر

کیم پیونگ ایل ۶۲ ساله در دهه ۷۰ میلادی با جونگ ایل در مبارزه قدرت برای تبدیل شدن به جاشین پدرش درگیر شد. او در آکادمی نظامی درس خواند و شخصیتی محبوب‌تر از برادر ناتنی بزرگترش داشت و به عنوان یکی از محافظان پدرش فعالیت می‌کرد. مادر او کیم سونگ ائه بانوی اول ‌کره‌شمالی بود و نقش مهمی در ایجاد انسجام خانواده کیم در قدرت داشت و از جانشین شدن پسرش حمایت می‌کرد اما این موضوع روی نداد. جونگ ایل و هوادارانش تسلط خود را بر دستگاه اداری کشور و فرهنگ سیاسی کره شمالی تثبیت کردند. پیونگ ایل نیز به طور موثر ماموریت‌های دیپلماتیک را از دهه ۸۰ میلادی در کره شمالی انجام داد او اکنون سفیر کره شمالی در جمهوری چک می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
10
من کلی قاطی کردم، هم اسماشون شبیه و هم قیافه هاشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
6
کره را بين خودشون تقسيم كردن
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
1
همش کیم کیم کیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین