کد خبر: ۴۳۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

کارآفرینی یا سدمعبری؛ داستان اسنپ چیست؟

شهرام شاهکار خالق اسنپ با بیان این‌که در تابستان ۹۳ با نام تاکسی‌یاب کارمان را شروع کردیم،‌ در رابطه با نحوه شروع به کار اسنپ می‌گوید: خرداد ۹۴ بود که نام تاکسی‌یاب به اسنپ تغییر پیدا کرد و نسخه آزمایشی اپلیکیشن اسنپ معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : شهرام شاهکار خالق اسنپ با بیان این‌که در تابستان ۹۳ با نام تاکسی‌یاب کارمان را شروع کردیم،‌ در رابطه با نحوه شروع به کار اسنپ می‌گوید: خرداد ۹۴ بود که نام تاکسی‌یاب به اسنپ تغییر پیدا کرد و نسخه آزمایشی اپلیکیشن اسنپ معرفی شد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از عصر ایران این استقبال مترادف شد با کم شدن زنگ خور آژانس های موسسات اتومبیل کرایه  تهران، زنگ‌هایی که عمدتا با جمله «ماشین نداریم»، «محدود طرح نمی رویم»، «یه ساعت دیگه تماس بگیرید» به متقاضیان خودرو پاسخ داده می شد! آژانس داران تهرانی پس از این موضوع، در اعتراض های شفاهی به اتحادیه، اسنپ، تپ سی و ... را عامل کاهش زنگ خور آژانس ها اعلام کرده و گفتند: آژانس های خودرو کلی عوارض و مالیات و ... می‌دهند، آن وقت تاکسی موبایلی ها بدون هیچ مشکلی نان ما را آجر کرده‌اند.

آماری باور نکردنی

این روزها تاکسی‌های آنلاین دل اکثر کاربرانشان را برده‌اند تا جایی که براساس آماری که از سوی اسنپ ارائه شده است تعداد کاربران اسنپ 580 هزار نفر و تعداد رانندگان آن 28 هزار نفر اعلام شده است ‌که رشد 100 درصدی اسنپ در ماه‌های اخیر را به همراه داشته است. رتبه رضایت کاربران از 5 نمره 4.6 اعلام شده،‌ هم‌چنین گفتنی است مسافران شهری با اسنپ بیش از 23 میلیون کیلومتر سفر کرده‌اند که معادل 581 بار دور زمین، 13هزار‌بار رفت و برگشت از تهران تا مشهد و 30 بار رفت و برگشت به کره ماه است. 

قانون‌های جالب اسنپ که شاید ندانید

اسنپ نیز مانند هر سرویس دیگری قوانین خاص خود را دارد؛ قانون‌هایی که شاید کمتر مسافری از آنها مطلع باشد.  رانندگان اسنپ در استخدام این شرکت نیستند بلکه اسنپ تنها واسطه‌ای برای وصل کردن شما به رانندگان شخصی است. بنابراین وقتی درخواست سفر می‌کنید، رانندگان مخیل به قبول یا رد آن هستند و اسنپ نمی‌تواند آنها را مجبور به قبول درخواست شما کند.

طبق قوانین اسنپ افراد برای ثبت نام و استفاده از خدمات آن باید 18 ساله باشند و به سن قانونی رسیده باشند بنابراین در صورتی که اسنپ متوجه این موضوع شود می‌تواند حساب شما را مسدود کند.

اسنپ هیچ مسئولیتی در قبال کارها و رفتار راننده که خلاف قوانین کشور باشد را بر عهده نمی‌گیرد و در صورت رخ دادن چنین موردی شما باید از شخص خاطی شکایت کنید نه اسنپ!

هر فرد اجازه دارد فقط یک حساب در اسنپ بسازد. یعنی شما مجاز نیستید با چند شماره مختلف در اسنپ حساب داشته باشید و از خدمات آن استفاده کنید.

اسنپ به شما اجازه نمی‌دهد حساب خود را برای استفاده در اختیار اشخاص دیگر قرار دهید یا آن را به دیگران واگذار کنید. استعمال دخانیات حین استفاده از خدمات اسنپ ممنوع است در نتیجه شما با ثبت نام در اسنپ می‌پذیرد هنگام سفر سیگار، پیپ و... نکشید. طبق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور هر خودرو حق حمل حداکثر 4 مسافر را دارد بنابراین سوار شدن بیش از این تعداد خلاف قانون است و اسنپ نیز به شما اجازه این کار را نمی‌دهد.

در قوانین اسنپ آمده است انتقال بار و کالا بدون حضور مسافر (مالک کالا) ممنوع است و کاربر حق ارسال کالا را نخواهد داشت. پس اگر کالای شما گم یا دزدیده شود اسنپ مسئولیت آن را نمی‌پذیرد.

شما مجاز نیستند هنگام استفاده از اسنپ سگ، یا سایر حیواناتی  را به همراه داشته باشید که همراه داشتن آنها در خودرو طبق قوانین ایران ممنوع است.
مسافران اسنپ مجاز نیستند هنگام سفر کالاهای ممنوعه و خطرناکی مثل مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد آتش‌زا، مواد سمی، مواد رادیو اکتیو، مواد منفجره، سلاح و... را به همراه داشته باشند.

کدهای تخفیفی که اسنپ در اختیار شما می‌گذارد غیرقابل فروشند. همچنین طبق قوانین اسنپ شما مجاز به دادن این کدها به افراد دیگر نیستید.

مبلغی که کاربران به عنوان هزینه سفر به اسنپ پرداخت می‌کنند یا حساب خود را شارژ می‌کنند قابل استرداد نیست و نمی‌توانند آن را از اسنپ پس بگیرند. همچنین پس از درخواست سفر حق اعتراض نسبت به هزینه آن را نخواهید داشت.

اسنپ خود را مجاز می‌داند اطلاعات شخصی، اطلاعات مکانی، اطلاعات سفر و اطلاعات دستگاه شما را ذخیره کند و مورد استفاده قرار دهد ولی هیچ کاربر مجاز نیست اطلاعات سایر مسافران و رانندگان را ذخیره و از آنها استفاده کند. ضمنا وظیفه محافظت از اطلاعات حساب شما برعهده خود شماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین