کد خبر: ۴۳۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

لورفتن ۱.۳۷ میلیارد آدرس ایمیل با یک اشتباه

یکی از بزرگ‌ترین ارسال‌کنندگان هرزنامه/اسپم در اشتباهی مرگبار آدرس ایمیل 1.37 میلیارد کاربر را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز : کمپانی موسوم به River City Media یکی از بزرگ‌ترین سرورهای ارسال هرزنامه/ اسپم را در پوشش بازاریابی با ایمیل در جهان برعهده داشته و با دور زدن فیلترهای اسپم گیر کار خود را روزانه با ارسال میلیاردها ایمیل تبلیغاتی و ناخواسته ادامه می‌دهد.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از خبرآنلاین، محققان امنیتی در MacKeeper می‌گویند بک آپ ژانویه این شرکت از دیتابیس خود بدون پسورد ذخیره‌شده و قابل‌دسترس برای عموم شده است و آنها به این دیتابیس باز دسترسی پیداکرده‌اند.

شرکت امنیتی مذکور برای اثبات ادعای خود بخشی از ایمیل‌ها را به‌صورت اسکرین شات منتشر کرده است.

اطلاعات لورفته شامل ایمیل افراد، اسامی واقعی کاربران و آدرس فیزیکی و آی پی آنهاست.

اغلب کاربران سایت‌های مختلف با تکنیک موسوم به co-registration مواجه شده و برای خواندن ادامه مطالب سایت روی کلمه Submit کلیک می‌کنند بدون اینکه بدانند با کلیک روی آن، اجازه می‌دهند تا اطلاعات شخصی و آدرس ایمیلشان توسط شرکت‌های تبلیغاتی و ارسال‌کننده اسپم در معرض خطر قرار گیرد.

جالب اینجاست که بعدازاین لورفتن، کمپانی ضد اسپم Spamhaus با همکاری MacKeeper و Vickery دست به مسدودسازی آدرس‌های به‌دست‌آمده زده‌اند تا جلوی یکی از بزرگ‌ترین ارسال‌کنندگان اسپم را بگیرند.

بر اساس آمار 81 درصد از هرزنامه‌ها با موضوع دارویی، 5.40 درصد با موضوع کلاهبرداری و جعل، 2.30 درصد با موضوع افزایش‌دهنده‌ها، 2.3 درصد فیشینگ، 1.30 درصد با موضوع مدارک دانشگاهی، 1 درصد با موضوع کازینو و قماربازی، 0.40 درصد با موضوع کاهش وزن و 6.30 درصد نیز مربوط به سایر موضوعات، هرروز به باکس کاربران سرازیر می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین