کد خبر: ۴۳۲۱۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

مشکل بزرگ روحانی؛ او اهل پُز دادن نیست

روحانی از روز اولی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد یک مشکل بزرگ داشت. حرف زدن به زبان مردم.
آفتاب‌‌نیوز : وودی آلن کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی جمله معروفی دارد که در آن می‌گوید:« ۸۰ درصد موفقیت، پُز دادن است!»

به گزارش عصر ایران، با بررسی عملکرد دولت حسن روحانی در سه سال و نیم گذشته واقعا به این نتیجه می‌رسیم که رییس جمهور روحانی اهل پُز دادن کارهایش نیست. شاید به خاطر همین باعث شده بسیاری فکر کنند روحانی برای کشور هیچ کاری نکرده است.

برخلاف روحانی، احمدی نژاد به خوبی اهل پُز دادن است. او حتی کوچک ترین کارهای خود را چنان بزرگ‌ جلوه می‌داد که گویی او اولین فرد در جهان است که چنین کاری را انجام داده است.

روحانی از روز اولی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد یک مشکل بزرگ داشت. حرف زدن به زبان مردم. او نمی‌تواند پُز کارهایی را که انجام داده است به مردم بدهد. ادبیات روحانی یک ادبیات دانشگاهی و حوزوی است.

مشکل بزرگ روحانی؛ او اهل پُز دادن نیست

با مردم باید به زبانی سخن گفت که آنها به خوبی متوجه تمام ابعاد ماجرا شوند. به طور مثال در مورد برجام هیچ مقامی از دولت یازدهم به گونه‌ای دستاوردهای توافق هسته‌ای را تشریح نکرد که مردم بفهمند این توافق چه گره‌هایی را از این کشور باز کرده است.

برخلاف دولتمردان، مخالفان روحانی به خوبی در مورد برجام به زبان مردم سخن گفتند. آنها برای اینکه به هدف خود برسند مشکلات روز مره مردم را با برجام گره زدند. این در حالی بود که روحانی فقط از کلیات سخن می‌گوید.

ماجرای خوزستان نمونه بارز این معناست. شاید دولت تلاش‌های زیادی برای بهبود وضع بحرانی خوزستان انجام داد اما نتوانست به خوبی این عملکرد را به مردم انتقال دهد.

ارتباط با مردم و به زبان مردم سخن گفتن باید در دستور کار رییس جمهور روحانی یا هر رییس جمهور دیگری قرار بگیرد. مردم تمام اتفاقات کشور را از چشم دولت می‌بینند. به خاطر همین رییس دولت باید به گونه‌ای سخت بگوید هم که استاد دانشگاه شرایط کشور را به خوبی درک کند و هم یک کارگر ساده.

شاید برای تغییر روش چندان هم دیر نیست و روحانی می‌تواند در ادبیات خود تغییر ایجاد کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که روحانی توانست در خرداد 92 پیروز مناظره‌های انتخاباتی باشد این بود که مردم حرف‌های او را فهمیدند و با آن ارتباط برقرار کردند.

روحانی توانسته است ثبات را به کشور برگرداند. مردم دیگر شاهد تغییرات هر روز قیمت‌ها نیستند. این کار بزرگی بود. اما تا به امروز هیچکدام از دولتی‌ها به این معنا اشاره نکرده‌اند.نمونه بارز این معنا قیمت دلار است. در زمان دولت گذشته وقتی احمدی نژاد به قدرت رسید دلار زیر هزار تومان بود اما وقتی او دولت را به روحانی تحویل داد دلار 3هزار و۶۵۰ تومان بود. این در حالی است که روحانی در این سال ها توانسته است به جز یک مقطع کوتاه قیمت دلار را ثابت نگه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
1
1
آقای روحانی کارهای بسیار بزرگی انجام داده اند که هر کدام افتخاری ماندگار برای کشور خواهند بود. ولی کسانی هستند که بخاطر عقده گشایی و حقارت خود آن ها را هیچ، کوچک و گاه منفی بازتاب می کنند . . . . (شاید زمینه را برای رد صلاحیت وی و روی کار آمدن دوباره خود و بساط قبلی فراهم می آورند).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
چندتاشا با دلیل مسائل بزن و اثراتش بگو
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
جواب تندروها و مخالفان کج اندیش را ۲۹ اردیبهشت خواهیم داد با رای به دکترروحانی تا روح هاشمی آن امیر کبیر بزرگ ایران زمین شاد شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین