کد خبر: ۴۳۲۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

جنتی: مبارزه با مستکبرین یکی از اصول امام (ره) بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مبارزه با مستکبرین یکی از اصول امام راحل بود و امام (ره) نیز حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالمان بود و ما و نسل‌های بعد ما باید این راه را ادامه دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله احمد جنتی، طی سخنانی در مراسم تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با امام راحل، اظهار کرد: امام خمینی اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می‌تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند که خودشان هم همین کار را کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت‌ها، حمایت‌ها و سیاست‌های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همان‌طور که دشمن تصور می‌کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می‌کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود، سیاست‌های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می‌توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می‌توانیم حقش را ادا کنیم. آنچه می‌توانیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم. باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام از کسی غیر خدا نمی‌ترسید؛ امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما و نسل‌های‌ ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل‌های آینده را در این راه هدایت کنیم. ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل‌های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.

به گزارش ایسنا، جنتی در پایان از سیدحسن خمینی به دلیل ساخت حرم امام خمینی (ره) قدرانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می‌کنم و به سهم خودم از حاج حسن‌ آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین