کد خبر: ۴۳۲۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲

رزمایش دریایی مشترک آمریکا و ژاپن

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند نیروی دریایی این کشور و آمریکا در حال اجرای یک رزمایش مشترک در دریای چین شرقی همزمان با تشدید تنش‌ها در منطقه به دلیل آزمایش‌های موشکی کره شمالی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری کیودوی ژاپن و روزنامه سان کی شیمبون گزارش دادند آمریکا و ژاپن چند روز پیش این رزمایش را با استفاده از ناوشکن‌های ژاپنی و گروه رزمی همراه ناو هواپیمابر آمریکا در دریای چین شرقی آغاز کرده‌اند.

روزنامه سان کی ژاپن در گزارش خود نوشت: هدف از این رزمایش هشدار دادن به کره شمالی است با این حال این روزنامه تصریح کرد که این رزمایش قرار است حضور نظامی مشترک آمریکا و ژاپن در دریای چین شرقی را به نمایش بگذارد.

چین و ژاپن در این منطقه بر سر یکسری جزایر خالی از سکنه که ژاپن به آنها سنکاکو و چین به آنها دیااوئو می‌گویند سرگرم مناقشه ارضی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه سان کی در گزارش خود نوشت: ناو هواپیمابر یواس‌اس کارل وینسون قرار است بعد از اتمام رزمایش مشترک آمریکا با ژاپن به رزمایش مشترک آمریکا با کره جنوبی بپیوندد این در حالی است که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا قرار است چند روز دیگر سفرش به کره جنوبی، ژاپن و چین را آغاز کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین