کد خبر: ۴۳۲۶۵۹
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
وحدت و تقسیم کار تندروها علیه روحانی به روش احمدی‌نژاد

از صداوسیما تا منبرهای نمازجمعه؛ افشاگری درباره برنامه انتخاباتی مخالفان روحانی/تلاش غیراخلاقی برای تک‌دوره‌ای کردن دولت یازدهم

رسانه ملی، منبرهای نمازجمعه، امکانات نیروهای مسلح، تریبون‌ها و عناوین و فرصت‌هایی که در اختیار قوای سه‌گانه قرار دارند، از مصادیق بارز امکانات عمومی و جایگاه‌های وابسته به نظام هستند و استفاده از آنها برای تبلیغ یک جناح یا حزب و گروه خلاف قانون است.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرمسئول روزنامه «جمهوری اسلامی» فاش کرد که مخالفان دولت یازدهم برای تک‌دوره‌ای کردن ریاست جمهوری حسن روحانی نه‌تنها از صداوسیما تا منبرهای نمازجمعه؛ افشاگری درباره برنامه انتخاباتی مخالفان دولتبرنامه‌ریزی جامعی کرده‌اند بلکه تقسیم کار هم بین آنها انجام شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حجت‌الاسلام مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه خود می‌نویسد: مجموع سخنان، تبلیغات، مصاحبه‌ها، خطبه‌ها، اظهارنظرها و توصیه‌های جناح مقابل دولت درباره عملکرد دولت یازدهم، این روزها از سمت و سویی برخوردار است که به روشنی می‌توان فهمید برنامه جامعی برای جلوگیری از دو دوره‌ای شدن دولت آقای روحانی تدوین شده و رقبا در این زمینه به اجماع رسیده‌اند و حتی تقسیم کار هم کرده‌اند.

اصل اینکه هر حزب و گروه و جناحی حق دارد منتقد دولت باشد و برای به دست آوردن قدرت از طریق مشروع و قانونی تلاش کند قابل تردید نیست و کسی نمی‌تواند مانع چنین کاری شود یا چنین اقدامی را زیر سؤال ببرد. آنچه موجب تعجب است و قابل قبول نیست، نوع تبلیغات و اقداماتی است که رقبای دولت برای رسیدن به هدفشان به عمل می‌آورند.

دولت یازدهم نیز همانند دولت‌های قبل، ضعف‌هائی دارد که تذکر آنها و نقد منصفانه عملکرد دولت در آن موارد نه تنها جایز بلکه لازم است. اصولاً نظام حکومتی مبتنی بر آراء مردم که عهده‌داری مسئولیت‌های آن هر چند سال یکبار به اظهارنظر مردم گذاشته می‌شود، بر رقابت استوار است و رقابت یعنی تلاش احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها برای عرضه برنامه‌ها و عملکردهای بهتر به منظور جلب آراء مردم و باقی ماندن در قدرت یا به دست آوردن قدرت. چنین تلاش و فعالیتی فقط در چارچوب قانون و ضوابط اخلاقی معنا و مفهوم پیدا می‌کند و اگر از این چارچوب و ضابطه خارج باشد از مصادیق رقابت نخواهد بود و مشروعیت نیز نخواهد داشت.

اگر تلاش‌های تبلیغاتی رقبای دولت یازدهم در چارچوب قانون و ضوابط اخلاقی صورت بگیرد و بتوانند آراء مردم را به سوی خود جلب کنند و دولت آقای روحانی یک‌دوره‌ای شود، ایراد و اشکالی به رقبای وی وارد نیست. این، حقی است که قانون اساسی مقرر کرده و در عین حال که به هر رئیس‌جمهوری اجازه داده دو دوره چهار ساله پیاپی دولت تشکیل دهد، به رقبای او هم این حق را داده که با توسل به مجاری قانونی برای زودتر رسیدن به قدرت تلاش کنند.

نکته بسیار مهم و اساسی این است که همین قانون اساسی، استفاده از امکانات عمومی و جایگاه‌های وابسته به نظام و بیت المال را برای تبلیغ یک جناح یا حزب یا گروه ممنوع کرده و این قبیل اقدامات را خارج از چارچوب‌های قانونی و ضوابط اخلاقی می‌داند. این ضوابط را همانگونه که دولتی‌ها باید رعایت کنند مسئولان سایر دستگاه‌ها که خود را رقیب دولت می‌دانند نیز باید رعایت کنند، زیرا این دستگاه‌ها و امکانات و جایگاه‌ها و عناوین وابسته به آنها متعلق به نظام هستند و استفاده حزبی و جناحی از آنها ممنوع است. رسانه ملی، منبرهای نماز جمعه، امکانات نیروهای مسلح، تریبون‌ها و عناوین و فرصت‌هایی که در اختیار قوای سه‌گانه قرار دارند، از مصادیق بارز امکانات عمومی و جایگاه‌های وابسته به نظام هستند و استفاده از آنها برای تبلیغ یک جناح یا حزب و گروه خلاف قانون است.

از خلاف قانون بالاتر، خلاف اخلاق است که متاسفانه مدتی است در جامعه ما رایج شده و در تبلیغات انتخاباتی بسیار شایع است. اینکه به جای نقد ضعف‌های دولت، بطور کلی تمام عملکرد دولت زیر سوال برده شود، خلاف اخلاق است. این اقدام خلاف اخلاق اگر توسط کسانی صورت بگیرد که از جایگاه‌ها، دستگاه‌ها و امکانات وابسته به نظام و بیت المال استفاده می‌کنند، خلاف قانون هم هست. متاسفانه این روزها شاهد ارتکاب خلاف قانون و اخلاق به صورت توامان هستیم. این میراث شوم را رئیس دولت نهم در مناظره تلویزیونی با رقبای خود بر جای گذاشت تا بتواند در مسند قدرت باقی بماند و دولت دهم را نیز در اختیار داشته باشد. اگر همان زمان با او برخورد می‌شد و رسانه ملی نیز از پخش برنامه‌های یکطرفه خودداری می‌کرد، امروز ما شاهد تبلیغات خلاف قانون و خلاف اخلاق برای رسیدن به قدرت و کنار گذاشتن رقیب از قدرت نبودیم. این قبیل اقدامات، از هر کس، هر دولت و هر جناح که باشد غیرقابل قبول است و همه باید به ضوابط قانونی و اخلاقی پای بند باشند تا نظام جمهوری اسلامی بتواند استمرار یابد، نظامی که استواری خود را از قانونمندی و اخلاق مداری دارد و اگر فاقد این دو ویژگی باشد، فلسفه وجودی خود را از دست می‌دهد.

آنچه نگران‌کننده است، این است که تبلیغات برنامه‌ریزی شده علیه دولت که با هدف‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد، آنقدر دور از واقعیت است که به جای زیر سؤال بردن دولت، اصل نظام را زیر سؤال می‌برد. در این تبلیغات برنامه‌ریزی شده که از سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری شروع شده و هر روز بیشتر اوج می‌گیرد، تمام دستاوردهای نظام در زمینه‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود و چنان چهره سیاهی از نظام جمهوری اسلامی ترسیم می‌شود که فقط می‌تواند برای رسانه‌های دشمن خوراک تبلیغاتی فراهم کند و این امکان را به دشمنان نظام جمهوری اسلامی بدهد که با دست پر وارد صحنه کارزار تبلیغاتی علیه انقلاب و ملتی شوند که با فداکاری‌های بی‌نظیر خود این نظام را به وجود آورده و تا به امروز نیز در برابر فشارها و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان، آن را حفظ کرده است. آنچه جناح رقیب دولت انجام می‌دهد نشان می‌دهد این جناح به جای آنکه به سوی انتخابات به پیش برود، به سوی انتقامات حرکت می‌کند. انتظار این نیست که رقبای دولت، دولت را نقد نکنند بلکه این انتظار وجود دارد که به جای انتقاد، متوسل به انتقام نشوند و خدمات فراوان این دولت را هم بگویند و کاری نکنند که مردم ایران احساس کنند در صحنه سیاسی کشور ما عده‌ای درصدد الگو گرفتن از رئیس‌جمهور جدید آمریکا «ترامپ» هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
18
24
دزدیهایشان را رو کنید طرحشان خنثی میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
19
23
دلواپسان با ملت فهیم مشکل دارند که چرا به آنها رای نمی دهند به همین دلیل اگر قدرت دست اصلاح طلبان و امید باشد کارشکنی و سنگ اندازی می کنند و اگر دست خودشان بیفتد دمار از روزگار ملت مظلوم در می آورند تا انتقام بگیرند به همین دلیل ملت روزشماری می کند تا با رای 40 میلیونی مشت محکمی به دلواپسان بزنند. تا نقش زمین شوند چون مشت های متعددی از ملت خورده اند و آخرین مشتی که دلواپسان را ناک دان کند ضروری است.
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
18
17
اینها هیچوقت قدرت مردم را درک نمی کنند. فکر می کننند مردم فراموشکارند و آن همه خسارتی که بنام ارزش مداری و عدالت بازی سر مردم آورده اند فراموش شده است. مطمئنا هر چقدر بیشتر بخواهند انتقامجویی کنند و از امکانات بیت المال استفاده کنند با یک پیام اصلاح طلبانه آقای خاتمی نقش بر آب می شود. اینها نه از گذشته عبرت می گیرند و نه به حافظه مردم کار دارند. همه چیز را تبلیغات یک طرفه می دانند ولی "و مکرو مکر الله و الله خیر الماکرین"
یایایبا
|
-
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
21
رسانه ها حق انتقاد و روشنگری دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
16
14
یک گروه اندک که میشود گفت بیشترین امکانات مملت دستشان هست ولی چون اکثریت مردم در انتخابات نشان دادن که آنهارا قبول ندارند پس در فکر گرفتن انتقام از مردم هستند و بشکلی در جا معه القاع میکنند که ما هر کاری بخواهیم میکنیم و اکثریت مردم هیچکاره اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
16
17
درود بر آقای روحانی عزیز / رای ما فقط اقای روحانی /

اصلا اصولگراها بین مردم جایی ندارن / درود بر اصلاحات درود بر آقای خاتمی درود بر آقای موسوی درود بر آقای سید حسن خمینی / درود بر آقای عارف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
1
1
من به این چیزا کاری ندارم فقط میدونم ریئس جمهوری تو ایران 8 ساله است وگرنه چرا باید به هر رئیس جمهوری دو دوره متوالی حق ثبت نام بدند؟ این معلومه که رئیس جمهوری 8 ساله است. مخالفان روحانی هم هر کاری کنند تیرشون به سنگ میخوره خواهید دید ... و اینکه کسی که رئیس جمهور میشه همون ماه اول برای 4 سال دوم برنامه ریزی میکنه و وعده و وعید میده
حیدرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
2
1
نمونه بارز این سیاسی کاری در استان خراسان جنوبی بر سر صحبتهای استانداراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
2
2
وقتی در این کشور یه عده آزاد هستند هر کاری دوست دارن انجام دهند و کسی باهاشون کاری نداره آیا میشه به آینده امید بست چند روز افراطیون خراسان جنوبی که به زحمت ۱۰۰ نفر میشند استان رو به هم ریختند و پیراهن عثمان کردند و در صدد انتقام از استاندار محبوب استان هستند......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
2
3
رییس جمهور خاتمی بگن به‌روحانی همه رای میدن به روحانی
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
2
3
دورد بر روحانی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
درود...
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
6
5
اصلا اصولگراها مدیریت ندارند درورد بر میر حسین موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
3
با سلام ببینید وضعیت صدا و سیمای خصوصی را در ایران و افغانستان :
تلویزیون‌ های دولتی
تلویزیون ملی افغانستان
تلویزیون تعلیمی افغانستان(شبکه آموزشی وزارت معارف افغانستان)
تلویزیون های خصوصی
تلویزیون آریانا افغانستان
تلویزیون پیام افغان
تلویزیون صدای افغانستان
فارسی 1
تلویزیون زمزمه
تلویزیون آریانا
تلویزیون آریا
تلویزیون آینه
تلویزیون استار
تلویزیون افغان
تلویزیون امروز
تلویزیون ميوند
تلویزیون تمدن
تلویزیون دعوت
تلویزیون راه فردا
تلویزیون ژوندون
تلویزیون سبا
تلویزیون سه
تلویزیون سپهر
تلویزیون شمشاد
تلویزیون طلوع
تلویزیون طلوع نیوز
تلویزیون کابل نیوز
تلویزیون کوثر
تلویزیون کهکشان
تلویزیون لمر
تلویزیون نگاه
تلویزیون نور
تلویزیون نورین
تلویزیون هفت
تلویزیون یک
تلویزیون‌ های خصوصی ولایت هرات
تلویزیون تابان
تلویزیون ساقی
سیمای غوریان
تلویزیون ملت
تلویزیون هری
تلویزیون میهن
تلویزیون آسیا
تلویزیون نورین (نماینده گی هرات)
تلویزیون های خصوصی ولایت بلخ
تلویزیون آرزو
در دست تاسیس
تلویزیون عصر
نوشته شده در تاريخ ۱۳۹۰/۰۶/۰۱ توسط نبوی
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین