کد خبر: ۴۳۲۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

ترکیه سفارت هلند را بست

واکنش‌های اعتراضی ترکیه در قبال هلند به دلیل مخالفتش با فرود هواپیمای حامل وزیر خارجه ترکیه در روتردام ادامه دارد، در حالی که آنکارا سفارت و کنسولگری هلند را بسته و به سفیر این کشور که در حال حاضر در خارج از ترکیه در تعطیلات به سر می‌برد، ابلاغ کرده در حال حاضر تمایل ندارد او به ترکیه بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در میان اختلافات میان دو کشور عضو ناتو ترکیه همچنین مقرهای اقامت سفیر هلند، کاردار و سرکنسول هلند را بست.

وزارت خارجه ترکیه عصر شنبه اعلام کرد، کاردار سفارت هلند در آنکارا را احضار و به او ابلاغ کرده است که سفیر هلند که در حال حاضر در خارج ترکیه است نمی‌تواند برای مدتی به این کشور بازگردد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است، عواقب وخیمی در زمینه‌های دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و غیره وجود خواهد داشت.

 این وزارتخانه همچنین مدعی شد، سفارت هلند را به دلایل امنیتی بسته و اجازه ورود و خروج به آن را نمی‌دهد.

در اتفاقی مرتبط پلیس هلند فاطمه بتول صیان قایا، وزیر خانواده ترکیه را به داخل کنسولگری ترکیه در روتردام جایی که جمع کثیری از اقلیت‌های ترکیه‌ای به استقبال او آمده بودند، راه نداد.

سی ان ان ترکیه گزارش داد، از خودروی وزیر خانواده ترکیه خواسته شد تا به آلمان باز گردد. این وزیر که برای حضور در نشست‌های جداگانه‌ای در آلمان بود سپس تصمیم گرفت از راه زمینی به هلند سفر کند.

وزیر خانواده ترکیه گفت: پلیس هلند در ۳۰ متری کنسولگری ترکیه در روتردام جلوی من را گرفت و مانع از ورود من به کنسولگری شد.

این در پی ممانعت از فرود هواپیمای مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه هلند بود. قرار بود چاووش اوغلو در راستای کمپین آری به رفراندوم اصلاحات قانون اساسی وارد شهر روتردام شود که مقامات هلند به او این اجازه را ندادند.

وزیر خارجه ترکیه شب گذشته به فرانسه وارد شد و قرار است امروز (یکشنبه) در برابر مهاجران ترکیه‌ای در شهر میتز در شمال فرانسه سخنرانی کند.

بعد از انتقادات تند رجب طیب اردوغان از مواضع مقامات هلند بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه در سخنرانی در غرب ترکیه از کشورهای اروپایی خواست در امور داخلی و سیاست ترکیه دخالت نکنند و بی‌طرف باشند.

وی گفت: کشورهای اروپایی به جبهه مخالفان تعدیل قانون اساسی ترکیه پیوسته‌اند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین