کد خبر: ۴۳۲۹۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
نظر کارشناسان درباره نشست ائتلاف ضدداعش بدون ایران و روسیه

چرا روسیه و ایران به نشست ائتلاف ضدداعش در آمریکا دعوت نشدند؟/ترامپ چه در سر دارد؟

مسئله بر سر سهم در پیروزی است. او می‌گوید که ترامپ رهبری سرسخت‌تر از اوباما است و نمی‌خواهد در پیروزی طرف دیگری را سهیم کند. چگونه در ائتلافی ضد‌تروریستی عربستان سعودی و قطری حضور دارند که تامین‌کننده مالی القاعده هستند؟ آنان چگونه می‌خواهند با داعش مبارزه کنند؟»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه با اشاره به این‌که نه روسیه و  نه ایران دو کشور کلیدی در مبارزه با داعش به نشست ضد‌داعش متشکل از ۶۸ کشور جهان که توسط امریکا میزبانی می‌شود، دعوت نشده‌اند، می‌نویسد که این ائتلاف می‌خواهد نقش ایران و روسیه در مبارزه علیه داعش را کمرنگ کند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ اسپوتنیک می‌نویسد: «این در حالیست که این دو بازیگر نقش کلیدی در مبارزه با تروریسم داشته است. سناتور «الکسی پوشکوف» معتقد است که مبارزه با داعش بدون مشارکت روسیه ناممکن است. در همین حال، «سمیون باداساروف» رییس مرکز مطالعات خاورمیانه و اسیای مرکزی نیز معتقد است که این عدم دعوت سیگنالی از سوی کشورهای غربی و عربی است؛ آنان می‌خواهند وانمود کنند که روس‌ها هیچ نقشی در مبارزه علیه تروریسم ندارند. او می‌گوید کشورهای عضو ائتلاف ضد‌داعش به رهبری آمریکا می‌خواهند ادعا کنند که اگر عملیات آزادسازی موصل و رقه موفق شود روسیه در آن نقشی نداشته و اگر شکست بخورند می‌خواهند روسیه را سرزنش کنند که همکاری‌ای با ائتلاف نداشت و مقصر است. او معتقد است که مسئله بر سر سهم در پیروزی است. او می‌گوید که ترامپ رهبری سرسخت‌تر از اوباما است و نمی‌خواهد در پیروزی طرف دیگری را سهیم کند.

در همین حال، «اوگی ساتانووسکی» رییس موسسه خاورمیانه مستقر در مسکو می‌گوید که کشورهایی در درون ائتلاف به رهبری امریکا در واقع از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کنند. او می‌گوید چگونه در ائتلافی ضد‌تروریستی عربستان سعودی و قطری حضور دارند که تامین‌کننده مالی القاعده هستند؟ آنان چگونه می‌خواهند با داعش مبارزه کنند؟» 

او البته اشاره می‌کند که امریکا در حال رایزنی با روسیه درباره سوریه بوده است و جلسه اخیر برگزار‌شده با حضور مقام‌های روسیه، ترکیه و فرماندهان نظامی ایالات متحده در آنتالیا را یادآوری می‌کند. در ۷ مارس رییس کارکنان ارتش ترکیه میزبان نشستی با حضور سران امریکا و نیروهای مسلح روسیه در استان جنوبی آنتالیا ترکیه در مورد درگیری‌های سوریه بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
1
0
خخخخخخ
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
روسیه و تروریسم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
1
خوب به خاطر این که ایران و روسیه تروریست پرور نیستند که بخواهند در این همایش حمایت از داعش به اسم ضد داعش شرکت کنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین