کد خبر: ۴۳۳۰۷۰
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
استمرار رویکرد انتخابات 92 اصلاح‌طلبان در انتخابات اردیبهشت ۹۶

عارف: روحانی كاندیدای اصلاح‌طلبان شد/دیدار امیدی‌ها با روحانی/قبلا لیست اصلاحات را انگلیسی یاد کردند/به این تخریب‌ها عادت کرده‌ایم/ مردم این را می‌دانند و به تهمت‌ها پاسخ می‌دهند

عارف اعلام كرد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٦ اصلاح‌طلبان از حسن روحانی حمایت می‌كنند.دستاورد گام دوم تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری برای فرماندهی این جریان بود، نتیجه‌آن انتخابات سال ۹۴ بود. استمرار این رویکرد در گام سوم انتخابات اردیبهشت ۹۶ است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی انتخاباتی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان از حمایت این شورا از کاندیداتوری حسن روحانی خبر داد.عارف: روحانی كاندیدای قطعی اصلاح‌طلبان شد/دیدار فراکسیون امید با رئیس‌جمهور

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در تهران اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در یک ستاد واحد به تبلیغات کاندیدای مورد حمایت خود خواهند پرداخت و در شهرستان‌ها ممکن است دو سناریوی متفاوت برای چگونگی فعالیت ستادهای انتخاباتی اجرا شود.

محمدرضا عارف پس از جلسه فوق‌العاده شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در نشستی خبری اظهار کرد: نقش گفتمان اصلاحات به عنوان یک گفتمان اصلی برای مردم روشن است و عموما هم در عرصه‌های سیاسی این گفتمان مورد اقبال مردم بوده است.

وی ادامه داد: جریان اصلاحات در دهه ۹۰ یک رویکرد جدید را در نظر گرفت که بر اساس واقعیت‌ها در آن سال شرایط کشور را در نظر گرفته‌ایم و با توجه به آن شرایط در انتخابات شرکت کردیم. راهبرد اصلی ما عقلانیت بود و در همین راستا کاندیدای اصلی‌ ما به نفع روحانی کنار کشید که نتیجه‌اش یک امر ارزشمند بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در روزهای بعد از ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ استمرار این رویکرد را مدنظر قرار دادیم. مردم هم از این رویکرد جدید به خوبی استقبال کردند. در همان زمان، محدودیت‌هایی وجود داشت که رفع آن را هم در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به پیروزی لیست امید در انتخابات سال ۱۳۹۴، خاطرنشان کرد: گام دوم را در اسفند ۹۴ بهتر از گام اول برداشتیم. همچنین یکی از دستاوردهای مهم آن دوران ایجاد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود که دستاوردی ارزشمند به حساب می‌آید؛ چرا که جبهه‌ای متشکل از ده‌ها حزب و نخبه به یک وحدت قابل قبولی رسید.

عارف در ادامه گفت: استمرار رویکرد ما در گام سوم در انتخابات سال ۱۳۹۶ است. نقدهایی به شواری عالی وارد است که در چند جلسه آن‌ها را آسیب‌شناسی کردیم. در نهایت دوباره شورای عالی سیاست‌گذاری برای سال دوم تشکیل شد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخاب حسن روحانی به عنوان کاندیدای اصلی جریان اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ تصریح کرد: بحث‌های جدی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال آینده انجام داده‌ایم. با تحلیل شرایط و تحلیل عملکرد دولت روحانی به این نتیجه رسیدیم که باید به طور طبیعی از ادامه فعالیت دولت یازدهم حمایت کنیم. در همین راستا هم طی دو ماه گذشته هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری با شخص روحانی جلسه‌ای داشت که بحث‌های خوبی در آن جلسه صورت گرفت. از سوی دیگر هیات رئیسه جلسات متعدد دیگری نیز با نمایندگان رئیس جمهور داشتند.

وی افزود: در نهایت کمیته سه نفره‌ای از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری مامور شد تا با نمایندگان روحانی بحث و گفت‌وگو کند تا نتیجه‌ای حاصل شود.

عارف در همین راستا اظهار کرد: بحث‌ها به خوبی جلو می‌رفت و هرچه بیشتر جلو می‌رفتیم، زمینه همکاری میان شورای عالی و نمایندگان روحانی بیشتر فراهم می‌شد.

وی تصریح کرد: در جلسه گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، بحث کاندیدای مورد حمایت این شورا در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مطرح شد. چون هنوز ابهاماتی وجود داشت، تصمیم نهایی را به جلسه فوق‌العاده امشب موکول کردیم. امشب همه اعضا حضور داشتند و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. در نهایت از میان پیشنهادهای مختلفی که برای کاندیداها مطرح می‌شد، حسن روحانی به اتفاق آرای اعضای حاضر به عنوان کاندید نهایی مورد حمایت این شورا انتخاب شد.

عارف همچنین یادآور شد که فردا (دوشنبه) فراکسیون امید با رئیس‌جمهور دیدار خواهد داشت.

وی گفت: فرا بعد از ظهر نیز جلسه شورای اصلاحات استان‌ها در تهران برگزار می‌شود تا روی عملیاتی شدن تصمیماتی که گرفته ایم به قطعیت برسیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تا زمان قانونی تبلیغات هیچ تبلیغاتی نخواهد کرد بلکه تنها برای بسترسازی فعالیت‌هایش تلاش می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست، رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در ارتباط با موضوع کاندیدای در سایه تصریح کرد: قطعا هیچ فردی را نمی‌توانیم از کاندیدا شدن منع کنیم. در ارتباط با وجود کاندیدای در سایه دو نظر متفاوت در شورای عالی مطرح شده است. گروهی عقیده دارند که به جز روحانی نباید کاندیدایی داشته باشیم و گروهی می‌گویند باید کاندیدهای مختلف را در صحنه حمایت کنیم و در نهایت به کاندیدای واحد برسیم. چون عجله‌ای نیست و فرصت تا انتخابات باقی مانده، قرار است روی این موضوع باز هم بحث کنیم.

وی همچنین گفت: مسئولیت‌پذیری در ذات اصلاحات است و در شرایطی که خرد جمعی وجود دارد،  آن‌ را به خرد فردی ترجیح می‌دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به چگونگی رویکرد شورای عالی مقابل تخریب‌های رقبا گفت: ما به تخریب ها عادت کرده‌ایم. جریان اصلاحات همیشه با تخریب‌های سیاسی روبرو بوده است. حتی سال گذشته لیست انتخاباتی جریان اصلاحات را به عنوان لیست انگلیسی یاد کردند. ما به این شرایط عادت کرده‌ایم و مردم هم این را می‌دانند و به تهمت‌ها پاسخ می‌دهند.

عارف در خصوص چگونگی فعالیت ستادهای انتخاباتی شورای عالی سیاست‌گذاری نیز گفت: ما در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آینده دو وظیفه اصلی داریم. یکی بحث شوراهای شهر و روستا است که موضوعی بسیار مهم است و دیگری بحث انتخابات ریاست‌جمهوری دور دوازدهم است اما ستاد روحانی ماموریتش فقط انتخابات ریاست‌جمهوری است.

وی افزود: دو سناریو در مورد چگونگی فعالیت ستادها وجود دارد؛ شاید هر دو سناریو را دنبال کنیم. سناریو اول این است که در استان‌ها یک ستاد داشته باشیم که ماموریت‌ ریاست جمهوری را بر عهده داشته باشد و در ادامه یک ستاد دیگر برای شوراها فعال باشد. اغلب استان‌ها غالبا به این سبک فعالیت خواهند کرد که در این ستادها هم اصلاح‌طلبان باشند و هم حامیان دولت حضور داشته باشند و در این طرح انحصار از ستاد اصلاح‌طلبان وجود ندارد. یعنی هر فرد و هر گروهی که می‌خواهد از روحانی حمایت کند، در این ستادها حضور داشته باشد.

وی افزود: سناریوی دوم این است که ستاد اصلی ما مشترکا برای ریاست‌جمهوری و شوراها فعالیت کند و حامیان روحانی هم ستاد مستقلی داشته باشند. هر دو این موضوعات را در دستور کار قرار داده‌ایم. تصمیم‌گیری‌ها را به عهده خود استان‌ها می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: در تهران یک ستاد مرکزی برای تبلیغات کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند که تصمیم گرفته‌ایم  علاوه بر اعضای شورای سیاست‌گذاری، ‌ نمایندگان فراکسیون امید در آن حضور داشته باشند.

عارف همچنین در بخش دیگری از این نشست در ارتباط با فعالیت صدا و سیما در دوران انتخابات نیز گفت: عملکرد صدا و سیما در دوران مختلف انتخابات مشخص است. صدا و سیما حتی در انتخابات سال ۱۳۹۴ افراد به خصوصی را برای برنامه‌های خاص دعوت می‌کرد. توصیه ما این است که رسانه ملی به سمت ملی شدن برود و به خواست مردم توجه کند.

وی افزود: راهبرد ما نقد سازنده و مثبت است. خود ما هم در دولت بوده‌ایم و با واقعیت‌ها و مشکلات مواجهیم. همچنان تلاشمان این است که با نقد مثبت دولت را یاری کنیم.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در پایان خاطرنشان کرد که فردا شاخصه‌های کاندیدها شوراهای شهر و روستا از سوی شورای سیاست‌گذاری اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
9
16
ای کاش واقعا اقای عارف برای شما کشور مردم مهم بود نه قدرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
اما ظاهراً براي آقاي دكتر عارف رضايت خداوند متعال مهمتر از هر چيز ديگري است، چرا كه حمايت از آقاي دكتر روحاني، در حقيقت حمايت از شخص نيست، بلكه حمايت و صيانت از دين مبين اسلام و حفظ عزت و سرافرازي هر چه بيشتر ميهن اسلامي‌مان ايران عزيز است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
19
18
دفعه قبل که به روحانی رای دادم بزرگترین اشتباه زندگی ام بود، همه دنیا هم طرفدارش باشند من دیگه اینبار بهش رای نمیدم.
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
تو رای نده. مهم نیس
به درد شما بقایی و احمدی نژاد میخوره که دوباره نابودمون کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
17
14
درود بر روحانی صد در صد تا 1400
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
ان‌شاءالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
15
13
درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
10
12
انقلاب رنگی
دکتر شکیبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
11
14
کابوس و دلهره اولین رئیس جمهور تک دوره ای در اردوگاه اصلاح طلبان.
امیر کیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
7
10
یعنی بعد 4 سال تازه از دو به شکی تصمیم گرفته اند که روحانی کاندید شان باشد!!!؟حالا با این اوصاف انتظار دارند رای هم بیاورند (-:
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
9
6
هرچند برای ما در سازمان اوقاف کاری نکرد ومجبوریم در دولت تدبیر و امید هم با مدیران احمدی نژادی و به قولی عدالت محور کار کنیم ولی باز هم به اقای روحانی رای می دهیم.به نظر بنده دولت باید حواسش به سازمانهایی که پول هنگفت دارند ونظارت کمی هم بر اینها هست انجام دهد.وگرنه خودش ضربه می خورد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
10
9
روحانی و اصلاح طلبان کابوس بزرگ اصولگرایان هستند واصول گرایان هر کاری بکنن مردم برعکسشو انجام میدن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
3
7
به مجمع ترحیم بابت نهایی کردن حقوقهای نجومی و کارانه های میلیونی اقای قاضی زاده هاشمی تبریک عرض میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
8
1
آن اشتغال های کاذب و صوری که جناب احمدی نژاد ایجاد کرده بود ،بیچاره دولت روحانی در حال واقعیت بخشیدن به آنهاست که اگر بتواند در حل و فصل گندکاریهای دولت احمدی نژاد موفق شود کلی به این ملت خدمت کرده است در واقع دولت روحانی بدهی های دولت احمدی نژاد را داره می پردازه
رصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
6
1
درست شب انتخابات لیست اصصلانح طلبان را لیستانکلیس انکلیسی خواندند ـ اما مردم چه خوب جواب دادند ـ
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
1
8
روحانی برای سرمایه دارن سود دارد واحمدی نژاد برای عموم مردم ایران کلید وامید شعار بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین