کد خبر: ۴۳۳۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

وال استریت ژورنال: فرمان مخفی جدید ترامپ به سازمان سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در دوره اوباما تنها از هواپیماهای بدون سرنشین غیر مسلح برای پروازهای جمع آوری اطلاعات و جاسوسی استفاه می کرد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه از انتقال ماموریت هدایت حملات هواپیماهای بدون سرنشین از ارتش و وزارت دفاع آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با فرمان دونالد ترامپ خبر داده است.

به گزارش عصر ایران بر اساس این گزارش ترامپ در ژانویه گذشته در یکی از نخستین تصمیمات خود به سازمان سیا ماموریت داده تا با انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین به شکار رهبران گروه های تروریستی در کشورهایی چون یمن، سوریه، عراق، افغانستان و سومالی بپردازد.

در دوره اوباما انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین تحت اختیار ارتش و وزارت دفاع آمریکا بوده است در حالی که بنا به گزارش وال استریت ژورنال، ترامپ ماموریت هدایت این حملات را برای شکار رهبران گروه های ستیزه جو در خاورمیانه به سیا سپرده است.

پیشتر سیا تنها از پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و غیر مسلح به منظور پروازهای تجسسی و برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کرد در حالی که بنا به ادعای وال استریت ژورنال ترامپ ماموریت جدید نظامی را نیز به این سازمان محول کرده است.

وال استریت ژورنال: فرمان مخفی جدید ترامپ به سازمان سیا

بنا بر این گزارش ماه گذشته ماموریت کشتن یکی از رهبران القاعده در سوریه در راستای فرمان جدید ترامپ به سازمان سیا با موفقیت انجام شده است.

در فوریه گذشته "ابوهانی المصری" یکی از رهبران ارشد القاعده در سوریه با انجام حملات هواپیماهای بدون سرنشین تحت هدایت سیا کشته شد. این عملیات نخستین و مهم ترین عملیات تحت هدایت و فرماندهی سیا با فرمان ترامپ بوده است.

بر اساس این گزارش کشتن ابوهانی المصری در حالی است که در فوریه گذشته وزارت دفاع آمریکا در واکنش به خبر کشته شدن این رهبر القاعده گفته بود که نمی تواند این خبر را تایید کند چون ارتش آمریکا این رهبر القاعده را مورد هدف قرار نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین