کد خبر: ۴۳۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
نتایج یک تحقیقات نشان می دهد:

اکثر شرکت ها و کارفرمایان آلمانی از کارگران پناهجو رضایت دارند

نتایج تازه ترین تحقیقات در آلمان که وز سه شنبه منتشر شد، نشان می دهد که اکثر کارفرمایان و صاحبان شرکت های این کشور از پناهجویانی که به کار گرفته اند، رضایت دارند. گرچه بیشتر آنان برای کارهایی استخدام شده اند که به مهارت اندکی نیاز دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس یک تحقیق که ماه گذشته (فوریه) صورت گرفت، نخستین گروه از حدود یک میلیون و 200 هزار پناهنده ای که در سال های 2015 و 2016 وارد آلمان شده اند، شامل سوری ها، عراقی ها و افغان ها، به تدریج وارد بازار کار می شوند و حدود 14 درصد آنان برای خود شغلی یافته اند. 
بیش از سه چهارم کارفرمایانی که در این بررسی شرکت کرده اند، گفته اند: هیچ مشکلی در کارهای روزانه با پناهندگانی که استخدام کرده اند، ندارند و یا با آنان مشکل اندکی دارند.
کارفرمایان در باره بیشتر مشکلات خود با پناهجویان، به مشکل ندانستن زبان آلمانی، مهارت های حرفه ای، عادت های متفاوت کاری و نامشخص بودن طول مدت اقامت کارکنانشان در آلمان، اشاره کرده اند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از فرانکفورت، هر چند هجوم مهاجران در 2 سال گذشته به داخل آلمان، موجب افت محبوبیت آنگلا مرکل صدراعظم و رشد حزب ضد مهاجرت آلترناتیو برای آلمان شده، اما حمایت از پناهندگان همچنان در بسیاری از بخش های این جامعه، نیرومند باقی مانده است. 
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انجمن اتاق های بازرگانی و صنایع و وزارت کار و امور اجتماعی آلمان، این تحقیق را از 2 هزار و 200 کارفرمای آلمانی، برگزار کرد.
شمار آلمانی های بومی که وارد بازار کار این کشور می شوند، با سالمندی جمعیت و جامعه آلمان، بتدریج کاهش می یابد. 
بر اساس بیانیه سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، آلمان با توجه به نرخ بیکاری 5.9 درصدی که پائین ترین میزان از هنگام اتحاد مجدد این کشور در سال 1990 و یکی از پائین ترین نرخ های بیکاری در کشورهای عضو این سازمان می باشد، از مطلوب ترین بازارهای کار در جهان برای تازه واردان به شمار می رود.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین