کد خبر: ۴۳۳۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴

این آلرژی‌های خطرناک از حیوانات خانگی به انسان منتقل می‌شود

نگهداری حیوانات در خانه نه تنها ممکن است موجب بروز بیماری‌های ذکر شده شود، بلکه می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نیز بشود.
آفتاب‌‌نیوز :
یک فوق تخصص ایمونولوژی و آسم گفت: نگهداری از حیوانات در منزل می تواند باعث ایجاد آلرژی های مختلف در بدن انسان شامل آلرژی‌های پوستی و تنفسی فوقانی، آلرژی‌های دستگاه تنفسی تحتانی و آلرژی‌های گوارشی شود. 
 
محمد نبوی افزود: این علایم می‌تواند موجب بروز عطسه، سرفه، خارش، سوزش و بروز کهیر پوستی و آسم شود. 
 
آلرژی‌هایی که با نگهداری از حیوانات در منزل به سراغتان می‌آید  
  
 وی توضیح داد: آلرژن‌های بندپایان موجود در پوست و بدن حیوانات، فضله و مواد دفعی حیوانات که منبع وسیع و گسترده ای برای تجمع قارچ و کپک هستند، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت در پوست و دستگاه تنفسی افراد شود. 
 
 نبوی در پاسخ به این پرسش که بیشتر چه حیواناتی موجب بروز حساسیت در افراد می‌شوند، عنوان کرد: همه حیوانات دارای آلرژن هستند، اما آلرژن‌های گربه و سگ و به خصوص گربه، تاثیرقوی‌تری بر سیستم ایمنی بدن انسان دارند. 
 
 وی تاکید کرد: به هیچ عنوان بیماران و افرادی که سابقه بیماری‌های ریوی دارند، نباید در معرض تماس با حیوانات و آلرژن‌های حیوانی قرار بگیرند. برای مثال حتی اگر در مدرسه، یکی از هم کلاسی‌ها در خانه‌شان از سگ و یا گربه نگهداری کنند، ممکن است سایر کودکانی که دچار آلرژی هستند در معرض تماس با لباس و وسایل هم کلاسی خود دچار حملات آلرژی بشوند. 
 
  نبوی خاطرنشان کرد: همچنین به بیماران و افراد مبتلا به آلرژی توصیه می‌کنیم که از اقامت و یا رفت و آمد در مکان‌هایی که قبلا در آن از حیوانات نگهداری شده، خودداری کنند، زیرا آلرژن‌های پرندگان و حیوانات حتی تا روزها بعد نیز در آن محیط باقی می‌ماند. 
 
 وی با بیان اینکه هیچ راه حل قطعی برای حساسیت‌های ناشی از تماس با حیوانات وجود ندارد، تصریح کرد: بهتر است افراد در جهت حفظ بهداشت عمومی و دوری از عوامل حساسیت زا اقدام کنند. 
 
 نبوی اظهار داشت: نگهداری حیوانات در خانه نه تنها ممکن است موجب بروز بیماری‌های ذکر شده شود، بلکه می‌تواند باعث ابتلا به بیماری‌های عفونی و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان نیز بشود. 
 
 این فوق تخصص ایمونولوژی و آسم خاطرنشان کرد: باید سیاست‌هایی در جهت آگاهی رسانی به مردم تدوین شود تا مردم از خطرات نگهداری از حیوانات در خانه و بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان مطلع شوند.

منبع :سلامت آنلاین



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین