کد خبر: ۴۳۳۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

زنی که 24 ساعت همسر هیتلر بود + تصاویر

102سال پیش اوا براون در روز 6 فوریه سال 1912 در شهر مونیخ متولد شد. او فقط مدت 24 ساعت همسر رسمی آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی بود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش جام جم آنلاین، اوا دختر فریدریش براون آموزگار مدرسه و فراتسیسکا کرونبورگر از خانواده های محترم ایالت باواریا بود.

اوا براون منشی و مدل عکاسخانه ای در مونیخ بود که آدولف هیتلر از دیر زمان مشتری آن بود و در آنجا باهم آشنا شده بودند . او بعدها کار چاپ عکس‌ها را در این عکسخانه به عهده گرفت و چون روی عکس های هیتلر بیش از اندازه دقت می‌کرد مورد توجه او قرار گرفت.

در سال 1932 هیتلر هنگامی که اوا براون فقط 20 سال داشت از او خواست که به عنوان همسر غیر رسمی اش باهم زندگی کنند. این در حالی بود که هیتلر در آن زمان 43 سال داشت.

اوا با وجود مخالفت پدرش پیشنهاد آدولف هیتلرکه رهبر حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان ( نازی ) بود و هنوز به مقام صدراعظمی آلمان نرسیده بود را پذیرفت و از آن پس تا آخرین لحظه عمر در کنار او زندگی کرد.

هیتلر پس از به قدرت رسیدن هرگز اوا براون رادر امور دولتی و سیاست دخالت نمی داد و به ندرت در مراسم او را به همراه خود می‌برد و عملا اوا در سایه هیتلر زندگی می کرد.

علاقه هیتلر به اوا براون وقتی بیشتر شد که هیتلر از یک توطئه سوء‌قصد جان سالم به در برد. پس از نجات هیتلر از این حادثه ، اوا در نامه ای که به او نوشت بر وفاداری همیشگی اش نسبت به او تاکید کرد.

در هنگامی که سقوط برلین نزدیک شده بود، هیتلر مایل نبود اوا براون را به همراه خود به پناهگاه زیر زمینی ببرد، اما اوا اصرار کرد که می خواهد در کنار او بمیرد.

اوا 13 سال همسر غیر رسمی هیتلر بود .هیتلر در روز 29 آوریل سال 1945 در مراسمی ساده که در پناهگاه زیر زمینی و با حضور تعداد اندکی از جمله جوزف گوبلز ، وزیر تبلیغات آلمان نازی و همسرش برگزارشد‌ ، به طور رسمی با اوا براون ازدواج کرد و روز بعد هر دو خودکشی کردند و اجساد آنان را در کنار هم آتش زدند تا به دست سربازان شوروی نیفتند. با وجود این ، سربازان شوروی بقایای اجساد نیمه سوخته آنها را به دست آوردند.

البته اکنون گفته می شود که نگهبانان پناهگاه زیر زمینی دستور هیتلر را برای آتش زدن اجساد آنها اجرا نکرده و با توجه به نزدیک شدن سربازان ارتش سرخ از محل گریختند و اجساد سالم آنها به مسکو منتقل شد.

در روز 30 آوریل سال 1945 که پناهگاه هیتلر در شهر برلین از نزدیک زیر آتش ارتش سرخ بود، هیتلر پیش از آن که با شلیک گلوله خودکشی کند ابتدا به اوا دارویی زهر آلود داد و وصیت کرد که پس از مردن اجساد آنها را با بنزین آتش بزنند. اوا هنگام مرگ فقط 33 سال داشت.

نام اوا براون زنی که تنها 24 ساعت همسر قانونی آدولف هیتلر بود در کنار نام او در تاریخ ثبت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین