کد خبر: ۴۳۴۰۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶

اردوغان هر زوج ترکیه ای ساکن اروپا را به داشتن پنج فرزند دعوت کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با دعوت از شهروندان این کشور برای فرزندآوری بیشتر گفت: هر زوج ترکیه ای ساکن اروپا باید به جای سه فرزند، پنج فرزند داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
وی که روز جمعه در یک احتماع انتخاباتی در اسکی شهر ترکیه سخن می گفت، خطاب به اتباع ترکیه ساکن کشورهای اروپایی افزود: در هر کجا زندگی می کنید، مالک آنجا هستید و آنجا وطن شماست و به هیچ وجه از این حق خود کوتاه نیایید.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: پس از این هم در مکان ها و منازل خوب و عالی ساکن شده و از خودروهای مدرن استفاده کنید و علاوه بر این، به جای سه فرزند، پنج فرزند داشته باشید.
وی خطاب به ترک تبارهای ساکن اروپا بیان کرد: 'شماها آینده اروپا هستید.'
به گزارش ایرنا، این دعوت اردوغان در حالی انجام می شود که طی دو هفته اخیر تنش بین ترکیه با کشورهای اروپایی به اوج خود رسیده و کشورهای اروپایی سخنرانی انتخاباتی مقامات ترک در شهرهای مختلف اروپا را ممنوع و یا لغو کرده اند.
لغو این برنامه ها در دو هفته اخیر، تنش سیاسی بین ترکیه و اروپا به خصوص با هلند و آلمان را در پی داشت .
ممانعت از سخنرانی وزیر امور خارجه ترکیه در آلمان و نیز صادر نشدن مجوز ورود هواپیمای وی به شهر روتردام هلند و جلوگیری از حضور وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی این کشور در اجتماع ترک تبارها در شهر روتردام هلند در روزهای اخیر موجب شد که مقامات دو طرف سخنان تندی علیه همدیگر به زبان آورند.
تنش بین ترکیه و برخی کشورهای اروپایی از زمانی آغاز شد که دولت آنکارا برای حضور در اجتماع ترک تبارهای آلمان و هلند برنامه های سخنرانی انتخاباتی با حضور مقامات رسمی خود در حمایت از رای 'آری' به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه که 16 آوریل(27 فروردین ماه 96) قرار است برگزار شود، تدارک دیده و برنامه ریزی کرد ولی دولت آلمان و هلند از اجرای این برنامه ها جلوگیری کرد.
برای برگزاری همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه، موافقان و مخالفان حق برگزاری تجمعات قانونی در داخل و خارج از کشور را دارند و بر این اساس، مقامات و چهره های سیاسی موافق و مخالف با این همه پرسی در داخل و خارج از ترکیه سخنرانی در تجمعات را برنامه ریزی کرده اند.
همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی در تاریخ 16 آوریل سال جاری میلادی (27 فروردین ماه) برگزار می شود و در این انتخابات افزون بر 58 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
همچنین برای برگزاری این انتخابات، 164 هزار صندوق رای در داخل ترکیه پیش بینی شده و علاوه بر این، در 59 کشور نیز برای اخذ آرای اتباع ترکیه در خارج از کشور برنامه ریزی شده که رای گیری از آنها در 119 نمایندگی سیاسی و در 32 واحد گمرکی انجام می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین