کد خبر: ۴۳۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

برنده نوبل ادبیات درگذشت

درک والکوت شاعر برنده جایزه نوبل ادبیات در ۸۷ سالگی و پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست.
آفتاب‌‌نیوز : درک والکوت شاعر برنده جایزه نوبل ادبیات در ۸۷ سالگی و پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از خبرآنلاین، والکوت به عنوان یکی از بزرگترین شاعران منطقه کارائیب سال ۱۹۹۲ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. از مجموعه آثار مشهور او می‌توان به «یک شب سبز» و اثر حماسی «اومیروس» اشاره کرد.

این شاعر اهل سنت‌لوسیا سال ۲۰۱۱ برای مجموعه شعر «حواصیل‌های سپید» جایزه تی‌اس الیوت را دریافت کرد.

او سال ۱۹۳۰ به دنیا آمد و در جاماییکا به دانشگاه رفت. والکوت پس از آن در سال ۱۹۵۳ به ترینیداد نقل مکان کرد و در آنجا به عنوان منتقد هنری مشغول به کار شد.

نخستین مجموعه اشعارش شامل ۲۵ شعر وقتی که تنها ۱۸ سال داشت منتشر شد. او علاوه بر سرودن شعر، نقاش و نمایشنامه‌نویس قابلی بود.

او سال ۲۰۰۹ نامزد تکیه زدن بر کرسی استادی شعر دانشگاه آکسفورد شد اما در رویدادی عجیب تعداد زیادی نامه ناشناس به دانشگاه رسید که والکوت را به آزار جنسی در سال ۱۹۸۲ متهم می‌کرد. پس از این جنجال‌ها او از رقابت برای رسیدن به کرسی استادی شعر دانشگاه آکسفورد کنار گذاشته شد، هر چند که پس از آن مشخص شد تمام این ماجرا زیر سر زنی بود که به جای او استاد شعر دانشگاه آکسفورد شد.

بنیاد توسعه فرهنگی جزیره سنت لوسیا درگذشت شاعر برنده نوبل ادبیات را تسلیت گفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دنیا یکی از نمادهای برجسته و ممتاز ادبیات را از دست داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین