کد خبر: ۴۳۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

واکنش ایران به بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اتهامات اخیر وزارت امور خارجه آمریکا علیه جمهوری ایران را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسمی با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا  که با طرح و اعلان تحریم دو فعال سیاسی بحرینی بار دیگر و به غلط اتهامات کذب و بی‌اساسی را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده است، اظهار کرد:  از آمریکای مدعی دموکراسی و حقوق بشر  انتظاری نیست تا در کنار رژیم‌های مستبد و ناقض حقوق بشر نایستد و برای منافع کوتاه مدت خود و خوشایند لحظه‌ای آنان، کشورهای دیگر را، همانند همیشه و دهه‌های گذشته، نابجا و به  غلط متهم ننماید. همچنانکه جای هیچگونه تردید و تعجبی نیست حکومتی که به بخش بزرگی از مردم خود بی‌اعتماد بوده و همواره با آنها در ستیز است، امنیت خود را بجای اتکاء به مردم خویش، از بیگانگان و قدرت‌های فرامنطقه‌ای طلب نماید.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: اتهام حمایت ایران از تروریسم، اتهامی ناروا، بیجا و کاملا سیاسی است که حتی اتهام زنندگان هم بر بیهودگی و ناراستی آن آگاهی کامل داشته و دارند.

قاسمی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به خوبی به  علل طرح اینگونه اتهامات واهی که صرفا اهداف سیاسی مشخصی را پی می‌گیرد واقف است و به رغم اینگونه تبلیغات نادرست  و اتهامات مذموم، بر سیاست همیشگی خود که مبتنی بر همکاری و مشارکت برای مبارزه و ریشه کن ساختن تروریسم  در هر شکل آن و در هر کجا بخصوص در این منطقه حساس از جهان است، پایبند بوده و همچنان بطور قاطع به مبارزه بی‌امان خود ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین