کد خبر: ۴۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
وزیر علوم خبر داد

اختصاص 4000 میلیارد ریال برای تسویه بدهی‌ دانشگاهها به پیمانکاران

وزیر علوم گفت: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و موافقت وزارت امور اقتصادی و دارایی، مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از محل انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت بدهی دانشگاه‌ها به پیمانکاران اختصاص یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمد فرهادی با اعلام این مطلب تاکید کرد: با این اقدام کم نظیر که پس از تلاش‌های زیاد به نتیجه رسیده است، بدهی های گذشته دانشگاه ها و موسسات پژوهشی که عمدتاً برجای مانده از دولت گذشته است تسویه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: وزارت علوم در دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی برای تجهیز زیرساخت های دانشگاه‌ها قائل است به طوری که در چهار سال گذشته، ۱۰۰ درصد اعتبارات تصویب شده برای تجهیز، تعمیر و محوطه سازی دانشگاه‌ها را تخصیص داده است.

دکتر فرهادی گفت: تخصیص کامل چنین اعتباری برای تجهیزات و تعمیرات دانشگاه‌ها در تاریخ آموزش عالی کشور بی سابقه است.

وزیر علوم همچنین بر ضرورت مدیریت سبز و صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: استقرار مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را می‌توان در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در آموزش عالی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهادی در پایان استفاده از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: برای اولین بار در تاریخ آموزش عالی ردیف مستقلی برای اجرای طرحهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در انرژی ایجاد شده است که در سال آینده برای کمک به اجرای این گونه طرح‌ها در اختیار دانشگاهها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین