کد خبر: ۴۳۴۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳

دستگیری شکارچیان غیرمجاز بزهای وحشی

رییس اداره حفاظت محیط زیست دماوند ازدستگیری عامل شکار غیر مجاز سه رأس کل و بزوحشی درمنطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عباس میرزاکریمی با اعلام این خبر افزود: محیط بانان این یگان در منطقه شکار ممنوع کوه سفید دماوند در حین گشت و کنترل روزانه  در ساعات اولیه صبح روز گذشته متوجه صدای شلیک متوالی چند  تیر شده که بلافاصله با زیر نظر گرفتن منطقه به تعقیب متخلفین  پرداختند. 

وی افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته فرمانده پاسگاه محیط بانی کوه سفید با گشت سیار این اداره و اکیپ دیگر از محیط بانان کوه سفید سریعاً  به کمک محیط بانان رفته و با توجه به صعب العبور بودن منطقه و وجود راههای متفاوت  نیروهای کمکی مسیر های احتمالی متخلفان را مسدود میکنند.

به گزارش ایسنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوندافزود: پس از تاریکی هوا و اطمینان متخلفان از عدم وجود مأمور، در ساعاتی از شب در یکی از مسیرها به مأموران نزدیک و محیط بانان این یگان با رعایت کامل قانون ابتدا دستور ایست را صادر و پس از تمرد اقدامات بعدی را جهت متوقف و دستگیری متخلفان انجام دادند.

وی گفت: با توجه به تاریکی هوا دو نفر از متخلفان موفق به فرار و یکی ازمتخلفان دیگر به همراه  لاشه سه رأس شکار غیر مجاز از نوع کل و بز وحشی و سایر ادوات شکار تحویل مراجع قانونی داده شد.

براساس گزارش سامات، میرزاکریمی ادامه داد: متخلف مبلغ 150 میلیون ریال بابت نیمی از مبلغ ضرر و زیان را واریز و جهت تحقیقات  بیشتر جهت شناسایی سایر همدستان با گزارش این یگان به مراجع قضایی معرفی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین