کد خبر: ۴۳۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

دستگیری عاملان انتشار تصاویر خصوصی بانوان گیلانی در تلگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار تصاویر خصوصی 2 شهروند گیلانی در تلگرام خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع دو فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی دو خانم 27 و 35 ساله متاهل مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه با پی‌جویی‌های فنی و پلیسی، عاملان انتشار تصاویر خصوصی شهروندان گیلانی در تلگرام شناسایی شدند، تصریح کرد: یکی از متهمان مردی 23 ساله اهل و ساکن رشت و دیگری مردی 31 ساله اهل و ساکن خوزستان بود. 

سرهنگ محمدخانی با اشاره به اینکه متهمان با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کردند، گفت: طبق ماده 17 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هر کس به وسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد؛ به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. 

وی همچنین از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین