کد خبر: ۴۳۴۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
روزنامه امریکایی از پیروزی قریب الوقوع روحانی در انتخابات خبر می‌دهد

لس‌آنجلس‌تایمز: تندروها حمله به روحانی را شدت بخشیده‌اند/آن‌ها برگ برنده‌ای ندارند/لاریجانی نیز از روحانی حمایت می‌کند

از میان ده نامزد احتمالی توسط اردوگاه محافظه‌کاران اکثر آنان فاقد اعتبار و قد و قامت سیاسی لازم برای مقابله با روحانی هستند و مسلما معتبر‌ترین چهره آن‌ها، یعنی لاریجانی نیز از روحانی حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- روزنامه امریکایی «لس‌آنجلس‌تایمز» در مطلبی تحت عنوان ایران کشوری است که تندروهایش برای موفقیت در انتخابات آماده نیستند، اشاره می‌کند که محافظه‌کاران ایرانی‌ به طور لفظی انتقاد از روحانی را شدت بخشیده‌اند و از توافق هسته‌ای او به عنوان یک شکست اقتصادی یاد می‌کنند اما زمانی که نوبت به آزادی‌های سیاسی و اجتماعی می‌رسد این روحانی است که دست بالا را دارد.  

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه این گزارش آمده است: از میان ده نامزد احتمالی توسط اردوگاه محافظه‌کاران اکثر آنان فاقد اعتبار و قد و قامت سیاسی لازم برای مقابله با روحانی هستند و مسلما معتبر‌ترین چهره آن‌ها، یعنی لاریجانی نیز از روحانی حمایت می‌کند.

لس‌آنجلس‌تایمز: تندروها برگ برنده‌ای مقابل روحانی ندارند

لس انجلس تایمز اشاره می‌کند که اکثر تحلیلگران باور دارند روحانی که یک چهره میانه‌روست و خواستار گشایش درهای اقتصاد ایران به سوی سرمایه‌گذاری خارجی است دور دوم ریاست جمهوری خود را ادامه خواهد داد. 

یک تحلیلگر در دانشگاه ایلینوی آمریکا در رشته تاریخ می‌گوید که روحانی در موقعیتی بسیار قوی در حال حاضر قرار دارد و محافظه‌کاران دچار بی‌نظمی هستند و برای‌شان بسیار دشوار است که حول نامزدی یک فرد با یکدیگر اجماع نظر کنند. او می‌گوید در نتیجه آنان نمی‌توانند تهدیدی جدی علیه روحانی باشند.

این روزنامه اشاره می‌کند که هر سه رییس‌جمهوری پیش از روحانی نیز دو دوره چهار ساله خود را طی کرده‌اند. دولت تکنوکرات روحانی با وزارت امور خارجه ظریف وعده داده بود که تحریم‌های بین‌المللی پس از توافق هسته‌ای کاهش یابند و اقتصاد ایران رونق دوباره‌ای گیرد. برخی از تحریم‌های یکجانبه امریکا بر سر جای خود باقی مانده و مانعی برای سرمایه‌گذاری خارجی هستند. 

با این حال، بسیاری از ایرانیان از خود می‌پرسند آیا شورای نگهبان اصولا روحانی را تایید صلاحیت خواهد کرد. یک تحلیلگر گروه بین‌المللی بحران می‌گوید که بسیار بعید است نظام سیاسی در ایران روحانی را رد‌صلاحیت کند. او می‌گوید این موضوع سبب افزایش نگرانی‌های ایران نسبت به موضع آمریکا می‌شد و بی‌ثباتی و عدم قطعیت را را برای تهران افزیش خواهد داد.

لس‌آنجلس تایمز اشاره می‌کند اگرچه بسیاری از ایرانیان در وضعیت جیب خود‌شان احساس بهبود زیادی نمی‌کنند اما در اقتصاد ایران نشانه‌هایی از بهبود ایجاد شده است؛ از جمله کاهش نرخ تورم به زیر ۱۰ درصد در حالی که نرخ بیکاری رسمی ۱۱ درصد باقی مانده است. 

این روزنامه اشاره می‌کند که قوی‌ترین حمایت برای روحانی از جانب لاریجانی است؛ شخصی که رییس مجلس است‌. لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: «او گفته که محافظه‌کاران قادر به اجماع بر سر نامزدی واحد نیستند و تلویحا حمایت خود را از روحانی اعلام کرده است. این روزنامه اشاره می‌کند که کارشناسان می‌گویند رابطه کاری خوبی میان لاریجانی و روحانی ایجاد شده و با حمایت او از روحانی، لاریجانی می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۱ میلادی نامزد شده و امیدوار به پیروزی باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین