کد خبر: ۴۳۴۴۰۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
لحظه تحویل سال بارانی ست

زمان تغییر ساعت رسمی کشور در سال 96

براساس "قانون تغییر ساعت رسمی کشور " مصوب 1386 مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی کشور در ساعت 24 اول فروردین ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده می شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریور به وضعیت سابق برگردانده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
کشور ایران در عرض‌های جغرافیایی میانی واقع شده و تغییرات طول شبانه‌روز در طول سال قابل توجه است. به همین دلیل و برای استفاده بیشتر از روشنایی روز، در فصل‌های بهار و تابستان ساعت رسمی را 1 ساعت به جلو می‌کشند.

طبق قانون، هر سال در نیمه‌شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در نیمه‌شب آخر تابستان دوباره به وضعیت قبل برمی‌گردد.

 لحظه تحویل سال بارانی ست

در برخی از نقاط کشور، بارش ها به صورت برف بوده و با کاهش دمای هوا در برخی از نقاط مواجه خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به آغاز موج بارش ها، پیش بینی می شود آسمان اکثر نقاط کشور در لحظه سال تحویل بارانی باشد.

به گزارش میزان، محمد اصغری گفت: موج جدید بارش ها وارد آسمان کشور شده و امروز شاهد بارش باران در اکثر نقاط کشور خواهیم بود.

وی افزود: در برخی از نقاط کشور، بارش ها به صورت برف بوده و با کاهش دمای هوا در برخی از نقاط مواجه خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از نقاط کشور اظهارکرد: در نقاطی از جمله شمال و شرق خوزستان، شرق فارس، خراسان جنوبی، جنوب لرستان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها خواهیم بود.

اصغری ادامه داد: در برخی نقاط از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی و لرستان بارش باران به همراه برف خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت هوای شهر تهران تصریح کرد: بارش باران که از صبح امروز دوشنبه 30 اسفندماه آغاز شده است تا بعد از ظهر نیز به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی با ارائه توصیه ای به مسافران نوروزی اذعان کرد: با توجه به بارش باران در اکثر نقاط کشور، توصیه می شود مسافران نوروزی در زمان سفر خود احتیاط را رعایت کرده و هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
نجوای کنگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
5
ضمن عرض سلام وارادت پیشاپیش عید نوروز راتبریک گفته سالی سرشاراز صفاومهربانی رابرای شما وخانواده محترمتان ارزومندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
2
2
نکنید آقا؛این قانون مناسب شرایط دهه 40 بوده نه حالا بالاخص با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نیمه اول سال این تغییر ساعت خود یعنی جانکاه تر شدن روزه های مردافکن تابستان!
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
0
2
من هم همین طور

......
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
1
2
سازمان بهداشت جهاني به هيچ وجه تغيير ساعت را تاييد نميكند و از كشورهاي دنيا خواسته تا از اين اقدام صرفنظر كنند زيرا ساعت فيزيولوژيكي بدن را به هم مي زند. طبق آمارهاي بدست آمده توسط اين سازمان در اولين روز تغيير ساعت آمار تصادفات به مقدار قابل توجهي بالا رفته و در اولين روز برگرداندن ساعت به حالت اصلي آمار تصادفات به مقدار قابل توجهي كاهش مي يابد. به نظر بنده اين كار براي كشوري مثل ايران لازم نيست زيرا تغييرات طول روز در بهار و پاييز عامل محدود كننده براي ساعات روشنايي و كاري نيست. كما اينكه بسياري از كسبه و كارگران از اين تغيير ساعت استفاده نميكنند. متاسفانه تغيير ساعت در ايران طول شبها رو در تابستان بيش از پيش كم ميكند. تغيير ساعت براي كشورهاي با عرض جغرافيايي بالاتر و نزديك قطب مناسب است زيرا اين كشورها داراي شبهاي بسيار طولاني و روزهاي بسيار طولاني شش ماهه هستند. اميد است مسئولين محترم در مورد اين مساله تجديد نظر بفرمايند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
2
3
کار بیهوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
1
0
کاش ساعت روتغییر نمی دادند چون اوایل فروردین موقع صبح هواتاریکه هم براکارمندا وهم برادانش آموزان سخت میشه ضمن اینکه در ادارات به دلی نور کم صبح چراغهارو روشن میکنند وبه دلیل سردی هوا هم شوفاژ یا بخاری رو روشن میکنن بنابر این صرفه جویی انجام نمیشود کاش این قانون اجرا نمیشد ویا از اول اردیبهشت اجرا میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
0
این تغییر باید یکی دو ماه دیر تر انجام بشه یا ماهی نیم ساعت کارمندا صبح زود تر میرن اداره همش تو چرت و خواب الود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین