کد خبر: ۴۳۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶

رئیس‌جمهوری آلمان در پیامی، نوروز را به حسن روحانی تبریک گفت

فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهوری آلمان در پیامی، نوروز و آغاز سال نو را به دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران تبریک و شادباش گفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، دویچه وله به نقل از اشتاین مایر اعلام کرد ، به مناسبت فرارسیدن نوروز 1396 بهترین شادباش‌های خود و مردم آلمان را به شما و همه‌ی شهروندان ایران تقدیم می‌کنم.

وی گفت: نوروز یعنی نور نو: با چنین نامی که بیانگر برابری روز و شب در آغاز بهار است، ایرانیان اعم از زن و مرد، آغاز سال نو را فراتر از همه‌ی مرزهای فرهنگی و دینی جشن می‌گیرند. این روز همچنین معادل آغازی تازه و رویش دوباره‌ی حیات پس از ماه‌های طولانی و سرد زمستان است و نزد ما در آلمان آغاز رسمی بهار را مشخص می‌کند.

رئیس جمهوری آلمان افزود:اما این روز انگیزه‌ای هم هست که با امیدی فراوان به چالش‌های آینده نظر دوزیم. مناسبات همه‌جانبه‌ای کشورهای ما را از دیرباز به یکدیگر پیوند می‌زند.

اشتاین مایر افزود: پس از عقد توافقنامه‌ی وین و با آغاز اجرایی شدن آن، ما فصل نوینی در همکاری‌هایمان را آغاز کردیم. به این همکاری‌ها جان بخشیدن و تفاهم متقابل را تقویت کردن، وظیفه‌ی مشترک ما برای سال نو ایرانی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین