کد خبر: ۴۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

ترمیم این مشکلات دهان و دندان را به تعویق نیندازید

اگر سفر می‌روید به هیچ‌وجه مسواک، خمیردندان و نخ دندان را فراموش نکنید. در صورتی که برس مسواکتان خراب شده، حتما مسواک جدیدی تهیه کنید.
آفتاب‌‌نیوز :
اگر سفر می‌روید به هیچ‌وجه مسواک، خمیردندان و نخ دندان را فراموش نکنید. در صورتی که برس مسواکتان خراب شده، حتما مسواک جدیدی تهیه کنید.

1. جراحی

بعضی از جراحی‌های داخل دهانی مثل انواع عفونت‌ها، آبسه‌های حاد و... اورژانس محسوب می‌شوند. این چنین اعمالی بهتر است در اولین فرصت و با توجه به اینکه دندان‌پزشک بعد از جراحی در دسترس باشد، انجام شود.

با این حال انواع جراحی‌های انتخابی داخل دهانی مثل جراحی دندان عقل نهفته به‌خصوص در هفته‌های آخر منتهی به نوروز به‌دلیل نیاز به پیگیری و ویزیت‌های بعد از آن بهتر است به زمان مناسب‌تری موکول شود.

2. درمان‌های لثه

بیماری‌های لثه، درمان‌هایی دارند که به نام فاز یک درمان‌های لثه مشهورند. این درمان‌ها شامل جرم‌گیری، آموزش بهداشت و حذف عوامل مخرب بافت‌های لثه‌ای هستند. چنین درمان‌هایی بدون هیچ‌گونه مشکلی در هر زمانی از سال قابل‌انجام‌اند ولی در مواقعی که مشکل جدی در لثه وجود دارد که باید با عمل جراحی برطرف شود، زمان جراحی را باید به بعد از تعطیلات موکول کرد.

3. درمان‌های مرتبط با ترمیم، زیبایی و پروتز

درخواست بیماران برای درمان‌های ترمیمی، زیبایی و پروتز در روز‌های نزدیک به عید به شدت افزایش می‌‌یابد. درمان‌های ترمیم و زیبایی اغلب تک‌جلسه‌ای هستند و در زمان مناسب قابل‌انجام‌اند. در مورد درمان‌های پروتزی باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از مراحل در لابراتوار (آزمایشگاه) انجام می‌شود به‌خصوص در مواردی که نیاز به بازسازی‌های وسیع د‌هانی وجود دارد، بهتر است درمان به زمان مناسبی موکول شود تا کار با کیفیت انجام شود. با این حال درمان‌هایی که کار زیادی ندارند را می‌توان با هماهنگی بین دندان‌پزشک و لابراتوار در زمان کمتر به سرانجام رساند.

4. درمان ریشه دندان (عصب‌کشی)

به‌دلیل دسترسی کمتر به خدمات دندان‌پزشکی در تعطیلات نوروز، بهتر است درمان ریشه به‌خصوص در مواقعی که مشکل دندانی حاد وجود دارد زودتر انجام و بعد از درمان ریشه ترمیم دائم یا حداقل ترمیم موقت با استحکام بالا انجام شود. به‌عنوان قانون کلی، بین درمان ریشه و ترمیم دندان‌ها نباید فاصله زمانی زیادی گذاشته شود. در نتیجه در صورت نیاز به درمان ریشه در زمان مناسبی اقدام کنید تا زمان برای ترمیم آن وجود داشته باشد.

5. درمان‌های ارتودنسی

درمان‌های ارتودنسی نیاز به ویزیت‌های دوره‌ای دارند، بنابراین بهتر است بیماران قبل از تعطیلات نوروز با هماهنگی متخصص ویزیت شوند. ویزیت‌های دوره‌ای مهم هستند و نباید با تاخیر انجام گیرند.

 منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین