کد خبر: ۴۳۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

اردوغان: اروپایی‌ها سرشان به کار خودشان باشد/بعد از رفراندوم در روابط با اروپا بازنگری می‌کنیم

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: اصلاحات قانون اساسی دربرگیرنده ثبات سیاسی در ترکیه به مدت پنج سال است و از این رو ملت ترکیه حق مواخذه نمایندگان خود و کنترل بر عملکردشان را دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت: ما فضای سیاسی را به روی دختران و پسران جوان باز کرده‌ایم زیرا ما می‌خواهیم ملت ترکیه کشور را مستقیما اداره کنند.

به گزارش ایسنا، وی در سخنرانی در آنکارا گفت: رئیس‌جمهوری منتخب هرگز نمی‌تواند تصمیم سرخود بگیرد چون در آنجا نظارت مردم، قانون اساسی و قوانین است. ما با اصلاحات قانون اساسی می‌خواهیم به نفع کشور و مردم کار کنیم اگر به آن اطمینان نداشتیم آن را دنبال نمی‌کردیم. برخی کشورهای اروپایی مخالف اصلاحات قانون اساسی در ترکیه هستند و در مسیر رفراندوم مانع تراشی می‌کنند.

اردوغان خطاب به اروپایی‌ها گفت: سرتان به کار خودتان باشد و بگذارید کشورمان را خودمان اداره کنیم. ۱۶ آوریل ملت ترکیه درسی مناسب به اروپایی‌ها خواهند داد و آنها نتیجه را خواهند دید.

وی گفت: اروپا قبلا دولت عثمانی را مرد بیمار می‌خواند اما ترکیه امروز تغییر کرده، بیدار و بزرگ شده است.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه بعد از همه‌پرسی آوریل در روابطش با اروپا بازنگری می‌کند. روند عضویت در اتحادیه اروپا دیگر ترکیه را تهدید نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین