کد خبر: ۴۳۴۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

وزارت بهداشت: 1200 تن مواد غذایی فاسد در یک ماه گذشته کشف شد

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 1200 تن مواد غذایی فاسد وغیربهداشتی در یک ماه گذشته معدوم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
«رضا غلامی» گفت: از ابتدای اسفند ماه سال 95 تاکنون بیش از 823 هزار مورد بازرسی بهداشت محیط توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت صورت گرفته است که در نتیجه آن هزار و 200 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

وی افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن حدود دو برابر رشد داشته است که علت آن، توزیع تجهیزات سنجش پرتابل و قابل حمل بین بازرسان بهداشت محیط بوده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار کرد: با کشف و معدوم سازی این میزان مواد غذایی فاسد وغیربهداشتی، حدود 24 میلیون نفر از مردم از خطر مصرف مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی نجات یافتند.

غلامی افزود: هر 50 گرم غذای آلوده و غیر بهداشتی می تواند به یک نفر آسیب زده و او را دچار بیماری کند.

وی گفت: 12 هزار و 577 مرکز و مکان متخلف از اول اسفند ماه تاکنون به مراجع قضایی معرفی و سه هزار و 860 مرکز و مکان متخلف نیز تعطیل شدند.

این مقام مسئول وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای اسفند ماه تا امروز، 605 هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 156 هزار مورد بازرسی از اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها، هتل ها، مراکز اقامتی، حدود 19 هزار مورد بازرسی از اماکن بین راهی، حدود 32 هزار مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و 10 هزار مورد بازرسی بهداشت محیط با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان توسط بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی، غلامی یادآور شد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود 462 هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و حدود 43 هزار مورد نمونه برداری میکروبی از آب توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.

به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در این مدت، 191 هزار کارت بهداشتی نیز برای افراد در صنوف مختلف صادر شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین